Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d'expressió. |
| MEMD4 |
Establir els principis i les funcions que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dança i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com mitjà d'expressió. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | A2 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
| | MEMD4 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació primària.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
| | C6 |
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
tema |
Subtema |
La música i la dansa a Primària.
|
Principis psicopedagògics que la fonamenten
Metodologies d'ensenyament/aprenentatge
|
La sessió de classe |
Estructura de la sessió
L'aula de música
Disseny curricular
Seqüenciació d'ensenyament/aprenentatge
|
Didàctica del Llenguatge musical |
Ritme, Melodia, Harmonia, Forma, Estructura, Textura, Instruments i agrupacions musicals... |
Didàctica del Repertori |
Cançons i melodies, danses, obres, altres... |
Didàctica de l'Escolta |
Percepció i apreciació auditiva |
Didàctica de la Interpretació |
-L'expressió instrumental (instrumentarium Orff i flauta de bec)
-L'expressió vocal (la veu)
-L'expressió corporal (el cos com instrument) |
Didàctica de la Creativitat |
Exploració, improvisació i creació |
Recursos, materials i equipaments |
-TIC i TAC: webs, blogs, pissarra digital, sofware de notació...
-Entreteniments
-Esdeveniments musicals didàctics: concerts, cantates...
-Diades i celebracions
-... |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
9 |
4 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
5 |
8 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de la matèria |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que la professora té reservada per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Seguiment de l'evolució de la matèria.
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
10% |
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne. |
10% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: La informació que concreta l'avaluació i els requeriments que s'exigeixen ve detallat al moodle de l'assignatura.
|
Bàsica |
Barniol i Terricabras, Enriqueta , Didàctica de l'expressió musical , Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic, Tarragona, 1997
|
|
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
És imprescindible que l’alumne/a cursi aquesta assignatura, amb un coneixement musical suficient per abordar els continguts musicals en les etapes d’infantil i primària. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|