DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) DISSENY DE PROJECTES D'INNOVACIÓ EN EDUCACIÓ Código 11665205
Titulación
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Pedagogia
Coordinador/a
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
Correo-e luis.marques@urv.cat
mireia.usart@urv.cat
Profesores/as
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura pretén analitzar el fenomen de de la innovació en l'àmbit educatiu i el seu desenvolupament i aplicació en projectes basats en l'ús de la tecnologia, de tal forma que permeti la millora en els resultats d'aquests projectes o la posada en marxa de nous.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC2 Dominar las herramientas y procedimentos para la planificación, organización y gestión de los procesos de e-learning.
  AC3 Diseñar y desarrollar programas y proyectos de innovación y de investigación en el ámbito del e-learning.
  AC6 Incorporar estrategias y recursos de gestión del conocimiento en los desarrollos de innovación e investigación en e-learning.
  AC7 Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos.
  AC12 Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning.
  AC13 Desplegar procesos individuales y colectivos de gestión del conocimiento en actividades y procesos de e-learning.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
1. Identificar els components del procés d'innovació educativa en relació al context organitzatiu i al model docent. AC2
AC6
AC7
BC3
CC3
2. Desenvolupar, a partir de l'anàlisi de models i experiències d'innovació educativa, propostes adaptades als requeriments de la docència virtual. AC3
AC13
BC8
CC5
3. Integrar els principis de la millora contínua en totes les propostes d'innovació educativa i per mitjà de l'ús de les TIC. AC12
BC3

Continguts
tema Subtema
1. Innovació: concepte i models en educació. 1.1. Per què innovar i el seu impacte en una organització
1.2. En què consisteix innovar. Innovació i avaluació.
1.3. Innovar en educació. Estructura i desenvolupament.
2. Innovació i TIC 2.1. El repte d'innovar a educació amb l'ús de les TIC.
2.2. Canvis de rol i metodològics que es generen en contextos d'e-learning.
3. Metodologies per a la innovació educativa en contextos d'e-learning 3.1. Method of Application of Educational Innovation
3.2. Design Thinking
3.3 Altres metodologies...
4. Transferència de la innovació educativa 4.1. Experiències de referència en innovació educativa

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis
2 9 11
Treballs
1 5 6
Sessió Magistral
10 0 10
Fòrums de debat
1 5 6
Estudis previs
1 3 4
Pràctiques a través de TIC
1 22 23
Metodologies integrades
1 5 6
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Treball conjunt entre l’alumne i el professor per poder dissenyar i desenvolupar la concreció d’aquest.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada Anàlisi i resolució de dubtes de l'alumne amb reunions personales i/o en grup.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius:
- Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura.
- Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorar en la recerca d’informació.

L'horari d'atenció es pactarà amb l'alumne i es desenvoluparà en línia.

 

Contacte: luis.marques@urv.cat


Avaluació
  descripción Peso
Resolució de problemes, exercicis Defensa pública del projecte. 25%
Treballs Lliurament de l’informe del projecte amb la fonamentació teòrica i documental del mateix. 65%
Otros

Participació en els fòrums i debats de l'assignatura

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, aquesta es realitzarà dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per a sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assignatura. Una vegada finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada en l'Moodle de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica López-Pérez, M.V.Email Author, Pérez-López, M.C.Email Author, Rodríguez-Ariza, L., Blended learning in higher education: Students' perceptions and their relation to outcomes, ,
Martín-Blas, T.Email Author, Serrano-Fernández, A., The role of new technologies in the learning process: Moodle as a teaching tool in Physics, ,
Sawyer, R.K.Email Author, Educating for innovation, ,
Mota, R. and Scott, D., Education for Innovation and Independent Learning, ,
OECD, The OECD Handbook for Innovative Learning Environments, ,
OECD, Measuring Innovation in Education 2019, ,
Hidalgo, A.; Albors, J., Innovation management techniques and tools: a review from theory and practice, ,
Huesig, S; Endres, H., Exploring the digital innovation process: The role of functionality for the adoption of innovation management software by innovation managers, ,
Bocken, N.; Strupeit, L.; Whalen, K.; Nußholz, J. A, A Review and Evaluation of Circular Business Model Innovation Tools, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.