Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica dels trastorns del comportament humà.
|
| A13 |
Conèixer en profunditat els diferents models d'avaluació i intervenció en el camp de la Psicologia General Sanitària, així com les tècniques i procediments que es deriven d'aquests processos en l'aboratge dels trastorns del comportament i en els factors psicològics associats amb problemes de salut. |
| A14 |
Planificar, realitzar i, en el seu cas, supervisar el procés d'avaluació psicològica del comportament humà i dels factors psicològics associats amb problemes de salut per establir una avaluació dels mateixos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Cercar, obtenir i processar informació de manera autònoma, amb capacitat per aplicar-la a en situacions complexes o poc conegudes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Demostra el coneixement de les bases conceptuals de la matèria i és capaç d'aplicar aquests coneixements per resoldre problemes dins l'àmbit d'estudi.
| | A13 |
Demostra el coneixement de les diferents formes d'avaluació i diagnòstic en l'àmbit d'estudi, així com l'aplicació dels diversos instruments en les etapes del cicle vital
| | A14 |
És capaç d'analitzar críticament situacions complexes relacionades amb l'àmbit d'estudi
Selecciona informació rellevant
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1: Bases teòriques de l'agressivitat. |
1.1. Models conceptuals.
1.2. Definicions i tipus d'agressivitat.
|
Bloc 2: Personalitat, agressivitat i violència. |
2.1. Control dels impulsos.
2.2. Personalitat antisocial.
2.3. Altres trets de personalitat relacionats amb el comportament agressiu y la violència. |
Bloc 3: L'agressivitat a les diferents etapes del cicle vital. |
3.1. Agressivitat a la infància.
3.2. Agressivitat a l'adolescència.
3.3. Agressivitat a l'adultesa i la vellesa. |
Bloc 4: Avaluació de l'agressivitat. |
4.1. Avaluació de l'agressivitat mitjançant autoinformes.
4.2. Avaluació de l'agressivitat mitjançant qüestionaris reportats por tercers.
4.3. Alternatives a la mesura psicomètrica de l'agressivitat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
11 |
23 |
34 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
14 |
19 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
6 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats que permeten un primer apropament als continguts de la matèria. |
Sessió Magistral |
Sessions que tenen el objectiu de presentar als alumnes de forma ordenada i global els aspectes tèorics generals en relació a l'agressivitat i la violència. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral del treball grupal en relació a l'avaluació de l'agressivitat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics relacionats amb la matèria. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposen d’hores d’atenció pel seguiment i supervisió del treball individual i en grup. És un temps per la retroalimentació sobre les tasques i produccions a partir dels indicadors d’avaluació. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. L'horari d'atenció a l'alumnat es comunicarà a l'inici de la matèria. També es resoldran dubtes de forma online, a través del correu electrònic o videoconferència. |
Descripció |
Els alumnes disposen d’hores d’atenció pel seguiment i supervisió del treball individual i en grup. És un temps per la retroalimentació sobre les tasques i produccions a partir dels indicadors d’avaluació. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. L'horari d'atenció a l'alumnat es comunicarà a l'inici de la matèria. També es resoldran dubtes de forma online, a través del correu electrònic o videoconferència. Aquesta atenció personalitzada es durà a terme de forma preferentment presencial, si l'evolució de la pandèmia per la COVID-19 ho permet. Si això no és possible, per culpa de la pandèmia, aquesta atenció personalitzada es durà a terme de forma virtual, a través del correu electrònic i del TEAMS. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral del treball grupal en relació a l'avaluació de l'agressivitat. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Resolució dels casos clínics presentats a l'aula, i diagnòstic diferencial. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
En aquetes proves s'avaluen els continguts teòrics impartits a les classes magistrals. Cal aprovar l'examen (nota com a mínim de 5) per poder aprovar la matèria. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació és comuna per a tots els alumnes. Per tant, tots els alumnes hauran de superar les proves objectives tipus test i hauran de lliurar les diferents activitats plantejades. - Hi haurà un examen de recuperació pels alumnes que suspenguin les proves objectives tipus test, però no hi haurà una recuperació pels treballs ni per les exposicions. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Bàsica |
Enrique Echeburúa, Personalidades violentas, 1a, Editorial Pirámide
Flannery, D.J.; Vazsonyi, A.T.; Waldman, I.D., The Cambridge handbook of violent behavior and aggression, 1a, Cambridge University Press
|
|
Complementària |
Silva, A., Conducta antisocial: un enfoque psicológico, 1a, Editorial Pax México
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|