Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’evolució històrica del segle XX, en especial l’entramat ideològic, social i polític que permet entendre els processos que han conduït a la societat actual
Analitza la percepció d’aquesta evolució històrica per part dels contemporanis dels fets, així com la interpretació i la reconstrucció posterior per part dels intermediaris culturals i polítics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PROGRAMA:
1.- EL MÓN EL 1945. Un nou mapa mundial. L’Europa dividida. Àsia. La difícil restitució dels imperis colonials.
2.- CREIXEMENT ECONÒMIC, CONSENS I CONSTRUCCIÓ DE L’ESTAT DE BENESTAR A EUROPA
3.- LA URSS I ELS SEUS ESTATS SATÈLITS EUROPEUS. LES DEMOCRÀCIES POPULARS.
4.- LA GUERRA FREDA. FASES.
5.- LA LLARGA DESCOLONITZACIÓ I ELS SEUS CONFLICTES. ÀSIA I ÀFRICA.
6.- CHINA POPULAR DES DE 1949 FINS A 1989.
7.- CRISIS ECONÒMIQUES I CRISI DE L’ESTAT DEL BENESTAR. LA PROGRESSIVA HEGEMONIA DEL PARADIGMA NEOLIBERAL.
8.- ELS CONFLICTES DEL SEGLE XXI.
9.- LA NOVA ETAPA DE LA GLOBALITZACIÓ. DESAFIAMENTS ACTUALS. ESTATS UNITS, CHINA POPULAR, UNIÓ EUROPEA
10.- ELS DESAFIAMENTS A LA DEMOCRÀCIA: POPULISMES DE DRETA I D’ESQUERRA. NEOFEIXISMES. ELS NOUS RÈGIMS POPULISTES AL MÓN.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Sessió Magistral |
|
32 |
5 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
5 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització de treballs, presentacions, ressenyes i altres activitats fora de l'aula per part de l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura dins l'aula. |
Sessió Magistral |
Explicacions del professor a classe |
Atenció personalitzada |
Entrevistes individuals del professor amb els alumnes per plantejar el seguiment de l'assignatura i la orientació del treball de recerca. |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres questions relacionades amb l'aSSignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle, etc) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
DOS EXAMENS |
50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
TREBALL EN GRUP |
40% |
Altres |
|
ASSISTENCIA |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
DOS EXAMENS PARCIALS. HI HAURA RECUPERACIONS DURANT LES CLASSES. UN TREBALL EN GRUP. AVALUACIO CONTINUADA. SI ALGU VOL EXAMEN FINAL CAL QUE HO DIGUI AL PRINCIPI DE LES CLASSES. |
Bàsica |
Ebrey, et al, A History of World Societies (vol. C): 1775 to the Present, Bedford, 2015
|
Castells, Manuel: Redes de indignación y Esperanza, Alianza Editorial, Madrid, 2012 Fontana, Josep: Por el bien del Imperio. Una historia del Mundo desde 1945, Pasado y presente, Barcelona, 2011. Fuentes, Juan Francisco i La Parra, Emilio: Historia universal del siglo XX, Síntesis, Madrid, 2008. Hobsbawm, Eric: Historia del siglo XX: 1914-1991, Crítica, Barcelona, 2008. Keylor, William R.: A World of Nations, Oxford University Press, New York - Oxford, 2009. Judt, Tony: Postguerra: una historia de Europa desde 1945, Taurus, Barcelona, 2006. Judt, Tony: Pensar el siglo XX, Taurus, Barcelona, 2012. Procacci, Giuliano: Historia general del siglo XX, Crítica, Barcelona, 2001. Ucelay Da Cal, Enric i Veiga, Francesc, La fi del segon mileni (un segle de pors apocalíptiques, 1914-1989), Barcelkona: 1994, Planeta. Watson, Peter, Historia intelectual del siglo XX, Barcelona: Crítica, 2002. |
Complementària |
Piketty, Thomas, El capital al segle XXI, RBA, 2014
Eley, Geof, Un mundo que ganar, Crítica, 2003
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|