Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Es familiaritza amb la tipologia dels gèneres periodístics d'opinió en premsa
Coneix l'evolució de la tradició periodística catalana i espanyola en matèria de gèneres d'opinió
Desenvolupa les habilitats argumentatives i persuasives aplicades a la creació d'articles periodístics d'opinió
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
I. El comentari de l’actualitat |
1. Dels fets a la interpretació i a l’opinió: la frontera indefinida entre els gèneres
2. La distància crítica i la crítica a distància: implicació i objectivitat en el punt de vista
3. Ironia lúcida, sarcasme, burla |
II. La gestió de l’opinió a la premsa escrita |
1. Les seccions d’opinió: l’editorial
2. Les cartes dels lectors
3. La carta de l’editor i del director |
III. L’opinió d’autor |
1. El perfil
2. La tribuna
3. La columna política
4. Les crítiques de gènere: televisió, cinema, tendències, rosa
5. L’humor gràfic |
IV. L’opinió articulada en el temps |
1. Campanyes d’opinió
2. Els opinadors en campanya
3. Els lobbies d’opinió
4. La tertúlia radiofònica i el seu reflex imprès |
V. El comentari radiofònic i el comentari televisiu. |
1. Estratègies de amenitat i de profunditat.
2. La tensió entre banalització i divulgació.
3. El debat, la taula rodona, el programa d´opinió: formats experimentals.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
31 |
34 |
65 |
Treballs |
|
10 |
33 |
43 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
16 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
13 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via videoconferència. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via videoconferència. |
Atenció personalitzada |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via videoconferència. |
descripción |
S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Diaris Barcelona, Secció Opinió , Barcelona, Grups de Premsa
Camba, Julio, Sobre Casi Todo, Madrid, Austral
Camba, Julio , Sobre Casi Nada, Madrid , Austral
Gomis, Llorenç, Teoria dels gèneres periodístics, Barcelona, Generalitat de Catalunya
Larra, Mariano José , Artículos. Madrid: Cátedra, Madrid, Cátedra
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|