Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses periodístiques. |
| A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
| A8 |
Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament empresarial) en el context espanyol, europeu i mundial. |
| A12 |
Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la comunicació social (periodística, d’entreteniment i persuasiva) des del punt de vista dels drets fonamentals però també de l’operativa quotidiana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Coneix el funcionament d’una empresa periodística
| | A7 |
És capaç d’integrar-se en les rutines laborals de les empreses periodístiques
| | A8 |
S'adapta a les activitats de les empreses periodístiques, al seu marc legal, al seu finançament i a la seva posició en el sistema mediàtic
| | A12 |
Treballa respectant els drets fonamentals que es deriven de les professions comunicatives
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Procediments de selecció i assignació |
Procedimientos |
DESENVOLUPAMENT DE LES PRÀCTIQUES - Sessió informativa Sessió informativa on s'explica la finalitat i funcionament de les
pràctiques externes.
- Selecció de posició de pràctiques En iniciar el curs, i després de la sessió informativa, l'alumnat, a
partir del llistat d'empreses disponible, tria les empreses en les quals
li agradaria fer la seva estada i envia la seva petició a la
coordinadora de pràctiques.
-Assignació de pràctiques Les coordinadores de pràctiques de cada grau (Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i RRPP) assignaran les places de pràctiques en funció de les preferències de l'estudiant, la nota de l'expedient acadèmic, el nombre de crèdits superats i la disponibilitat de les empreses dels directoris dels estudis.
- Estada / execució de pràctiques Estada de pràctiques segons el període i horaris acordats al conveni de
pràctiques.
El funcionament de les pràctiques es detalla al document adjunt. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0 |
1 |
1 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
295 |
295 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
0 |
1 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Memòria |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Sessió informativa on s'expliquen la finalitat i funcionament de les pràctiques externes. |
Estada de pràctiques |
Realització de l'estada de pràctiques segons l'acordat al conveni. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor acadèmic i del tutor professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o videoconferència. |
Memòria |
Elaboració d’una memòria final, en la qual hi ha de figurar, entre d’altres: la descripció i valoració de tasques i treballs desenvolupats, les competències desenvolupades, els problemes trobats amb la proposta de resolució i una autoavaluació de les pràctiques i suggeriments de millora. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
descripción
|
L'alumne/a tindrà dos intelocutors al llarg de les seves pràctiques: la
coordinadora de pràctiques de la universitat i el tutor o tutora de l'empresa,
el que implica la relació amb tot dos. Mecanismes de coordinació i seguiment:
la coordinadora de pràctiques vetllarà pel bon funcionament de les pràctiques.
Les empreses i l'alumnat poden adreçar-se a la coordinadora per resoldre dubtes
i comentar les incidències que considerin oportunes. L'atenció personalitzada
es pactarà individualment. L'alumnat haurà d'enviar un correu-e a la
coordinadora de pràctiques per acordar una cita. Tot i així, hi haurà una hora
d'atenció setmanal que es gestionarà a través del moodle. Tota la informació
sobre els procediments de les pràctiques externes estarà disponible a moodle. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
Qualificació per part de l'empresa. |
70% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor acadèmic i del tutor professional. |
15% |
|
Memòria |
|
Elaboració d’una memòria final, en la qual hi ha de figurar, entre d’altres: la descripció i valoració de tasques i treballs desenvolupats, les competències desenvolupades, els problemes trobats amb la proposta de resolució i una autoavaluació de les pràctiques i suggeriments de millora. |
15% |
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La qualificació de pràctiques depèn de dos elements: Seguiment, memòria de pràctiques i fitxa d'autoavaluació (30% de la nota) Avaluació per part de l'empresa (70% de la nota) Cada estudiant estarà tutoritzat/da durant la seva estada de pràctiques per a) un/a professor/a de la URV i b) per un/a responsable de l'empresa on la desenvoluparà, els quals s'encarregaran d'avaluar l'estudiant en funció de la seva capacitat d'adaptació i la seva actitud davant de les tasques que se li encomanin. Les Pràctiques Externes s'avaluen en convocatòria única. L'alumne que termini les pràctiques després del tancament de l'acta de juny tindrà un NP i serà avaluat en l'acta de setembre. En cas de suspendre les pràctiques, haurà de tornar-se a matricular de l'assignatura. |
Bàsica |
|
no correspon |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|