Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura catalana dels segles XVIII i XIX.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció al segle XIX: història, filosofia i art. |
1. 1. El Romanticisme.
1. 2. El Realisme.
1. 3. El Positivisme. |
3. La Renaixença. |
3. 1. La primera meitat de segle.
3. 2. Els Jocs Florals de Barcelona.
3. 3. Plataformes i grups. Evolució. |
4. La Poesia. |
4. 1. Gèneres i temes.
4. 2. Estudi específic de L'Atlàntida, de Jacint Verdaguer.
4. 3. Estudi específic de Canigó, de Jacint Verdaguer.
4. 4. La poesia postromàntica. |
5. La narrativa. |
5. 1. Modalitats.
5. 2. Estudi específic de la trilogia de Josep Pin i Soler.
5. 3. Estudi específic de Vilaniu, La febre d'or, La bogeria i Pilar Prim, de Narcís Oller. |
6. El teatre. |
6. 1. El teatre anterior a Frederic Soler. El sainet.
6. 2. El teatre històric.
6. 3. La paròdia.
6. 4. El drama i la comèdia de costums.
6. 5. Frederic Soler.
6. 6. Josep Pin i Soler.
6. 7. Àngel Guimerà. |
7. La crítica. Josep Yxart i Joan Sardà. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
30 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
9 |
30 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Part pràctica de la classe |
Sessió Magistral |
Part teòrica de la classe |
Treballs |
Aplicació de coneixements i creativitat |
Atenció personalitzada |
Consultes |
descripción |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del profesor en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Treball conjunt i individualitzat, alhora, de textos |
20% |
Treballs |
|
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
80% |
Otros |
|
Només per als estudiants que no assisteixen a classe amb regularitat: a més, dels treballs, examen a final de quadrimestre, amb el mateix percentatge que la resolució de problemes per als altres: 20% |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a la segona convocatòria, s'han de presentar els mateixos treballs que per a la primera, corregits si s'han suspès en la primera convocatòria o acabats si no s'hi havien arribat a presentar. Els estudiants que no hagin superat l'apartat de resolució de problemes i exercicis hauran de presentar comentaris d'uns textos que s'establiran. Els estudiants que no hagin assistit a classe amb regularitat s'hauran de presentar a un examen (que tindrà un pes del 30%) i fer els mateixos treballs que els que hi han assistit (pes del 70 %). |
Bàsica |
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VII, 1986, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Millà
, Anuari Verdaguer, anual, Eumo
, Caplletra, trimestral, Universitat de València
, Randa, semestral, Moll
, Actes del s col·loquis sobre Romanticisme, Jacint Verdaguer, Àngel Guimerà, Josep Yxart i Narcís Oller, ,
Enric Cassany (dir.), Panorama crític de la literatura catalana, Segle XIX, 2009, Vicens Vives
|
|
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
Seria convenient que els estudiants llegissin tantes obres literàries de període com els fos possible abans de començar l'assignatura. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|