DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) SINTAXI CATALANA Código 12254124
Titulación
Grau en Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
9 Obligatòria Quart AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologia Catalana
Coordinador/a
GINEBRA SERRABOU, JORDI
Correo-e jordi.ginebra@urv.cat
carles.royo@urv.cat
Profesores/as
GINEBRA SERRABOU, JORDI
ROYO BIETO, CARLES
Web http://www.filologiacatalana.urv.cat/ca/
Descripción general e información relevante

Sintaxi descriptiva superior de la llengua catalana. 




Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A9 Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua catalana.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A9 Coneix els mecanismes sintàctics de la llengua catalana.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
PROGRAMA

1. Teoria lingüística i sintaxi catalana. L’oració.
2. Estructura informativa de l’oració. La perifèria oracional.
3. Les funcions sintàctiques
4. El sintagma verbal: els arguments del verb (I)
5. El sintagma verbal: els arguments del verb (II)
6. La predicació no verbal
7. Els complements circumstancials o adjunts (i els altres modificadors verbals)
8. Estructura de l’SN: els complements argumentals
9. Estructura de l’SN: els complements no argumentals
10. Estructura de les altres categories (I)
11. Estructura de les altres categories (II)
12. L’oració de relatiu


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis
A9
56 90 146
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Exercicis introductoris
Resolució de problemes, exercicis Es dedicarà una hora o hora i mitja de treball pràctic a la setmana
Atenció personalitzada Hi haurà un horari d'atenció individualitzada

Atenció personalitzada
descripción

Hi haurà atenció personalitzada per resoldre els problemes que calgui.



Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A9
Pràctiques setmanals 40%
Otros  

Exercici de tancament de l'avaluació continuada

60%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica Solà, Joan i altres, Gramàtica del català contemporani, Empúries, 2002
Ginebra, Jordi; Anna Montserrat, Diccionari d'ús dels verbs catalans, Educaula, 2009
Ginebra, Jordi, La nova normativa de l'Institut d'Estudis Catalans. Guia pràctica, URV, 2017
Ginebra, Jordi, La normativa de la llengua catalana, UOC, 2018
Institut d'Estudis Catalans, Gramàtica de la llengua catalana, Institut d'Estudis Catalans, 2016
Ginebra, Jordi, Pompeu Fabra i la codificació del català, UOC, 2018

A més, el professor lliurarà uns guions-apunts mentre es desenvolupa l'assignatura.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.