Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A9 |
Coneix els mecanismes sintàctics de la llengua catalana.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
PROGRAMA
1. Teoria lingüística i sintaxi catalana. L’oració.
2. Estructura informativa de l’oració. La perifèria oracional.
3. Les funcions sintàctiques
4. El sintagma verbal: els arguments del verb (I)
5. El sintagma verbal: els arguments del verb (II)
6. La predicació no verbal
7. Els complements circumstancials o adjunts (i els altres modificadors verbals)
8. Estructura de l’SN: els complements argumentals
9. Estructura de l’SN: els complements no argumentals
10. Estructura de les altres categories (I)
11. Estructura de les altres categories (II)
12. L’oració de relatiu
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
56 |
90 |
146 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Exercicis introductoris |
Resolució de problemes, exercicis |
Es dedicarà una hora o hora i mitja de treball pràctic a la setmana |
Atenció personalitzada |
Hi haurà un horari d'atenció individualitzada |
descripción |
Hi haurà atenció personalitzada per resoldre els problemes que calgui.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctiques setmanals |
40% |
Otros |
|
Exercici de tancament de l'avaluació continuada |
60% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Solà, Joan i altres, Gramàtica del català contemporani, Empúries, 2002
Ginebra, Jordi; Anna Montserrat, Diccionari d'ús dels verbs catalans, Educaula, 2009
Ginebra, Jordi, La nova normativa de l'Institut d'Estudis Catalans. Guia pràctica, URV, 2017
Ginebra, Jordi, La normativa de la llengua catalana, UOC, 2018
Institut d'Estudis Catalans, Gramàtica de la llengua catalana, Institut d'Estudis Catalans, 2016
Ginebra, Jordi, Pompeu Fabra i la codificació del català, UOC, 2018
|
A més, el professor lliurarà uns guions-apunts mentre es desenvolupa l'assignatura. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|