Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. La literatura |
1.1 Objecte d'estudi, instruments i objectius
1.2 Art i societat a finals del segle XIX i mitjans del XX
1.3 Literatura i crítica literària
1.4 El mite de Narcís en la literatura com a paradigma literari d'anàlisi |
2. La literatura dels segles XIX i XX a través dels textos |
2.1. "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust
2.2. André Gide
2.3. Les avant-gardes: antecedents i creadors
2.4. Albert Camus
2.5. L’Existentialisme de Jean-Paul Sartre
2.6. Simone de Beauvoir
2.7. Marguerite Duras |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
25 |
8 |
33 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
18 |
31 |
49 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
7 |
45 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura. |
Sessió Magistral |
Anàlisi i comentari dels continguts presentats.
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari i el text literari.
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (edició francesa o traducció).
Anàlisi de textos literaris.
|
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat. |
descripción |
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, al despatx del professor (1.21 del departament de Filologies Romàniques), via virtual, Moodle, o correu electrònic: jaime.verrier@urv.cat.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
60% |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Lídia Anoll, Alicia Piquer, Francisco Lafarga, Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015
Caillet Vigor, Scepi Henri, Moscovitz Cécile, Pineau Guylaine, Brassel Domenica, Lamalle Anne, Astor, Le Manuel de littérature française, Gallimard, 2004
|
*Lectura obligada de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en edició francesa o traduïda). |
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|