Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Acostar-se a la llengua llatina i als aspectes més generals de la tradició clàssica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Coneix la morfologia llatina i alguns conceptes sintàctics generals.
Coneix els aspectes bàsics de la gramàtica del llatí vulgar.
Tradueix textos llatins en prosa i vers.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció al món romà i a la llengua llatina
|
Breu panoràmica històrica i contextualització de la cultura clàssica, amb especial èmfasi a la herència del Llatí. |
2. Textos llatins en prosa i vers |
Selecció de textos originals d'autors llatins: Cèsar, Tit Livi, Ciceró, Suetoni, Virgili, Horaci, Catul... |
3. Morfologia i sintaxi nominal |
Temes de la flexió nominal
Els graus de l'adjectiu
Les funcions principals dels casos
|
4. Morfologia i sintaxi pronominal |
Pronoms personals, relatius, interrogatius i indefinits
L'oració de relatiu |
5. Morfologia i sintaxi verbal |
La conjugació regular activa i passiva
Verbs deponents
Verbs irregulars
Usos de les formes nominals del verb |
6. Llatí vulgar |
Concepte
Aspectes bàsics del llatí vulgar
Graffiti, Papyri, Appendix Probi, documents prerromànics |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
50 |
85 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i del curs. Instruments bibliogràfics |
Sessió Magistral |
Qüestions de cultura i llengua llatines
Teoria i praxis gramatical |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Correcció de traducció i exercicis gramaticals |
Atenció personalitzada |
Ressolució de problemes relacionats amb el temari de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestions de llengua, cultura i context històric. Teoria i praxis gramatical |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Traducció i exercicis gramaticals |
70 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació es realitzarà mitjançant exàmens pràctics al llarg del curs (traduccions de textos amb diccionari), que comptaran el 70 % de la nota. Un 30 % es resoldrà amb treballs per presentar de diversa natura (comentaris, exposicions orals...). ASSISTÈNCIA: Es recorda que l'assistència és obligatòria. Per superar el curs caldrà haver seguit amb assiduïtat les classes, participant activament amb la realització dels exercicis. Els alumnes que no puguin seguir assíduament les classes per motius justificats es podran presentar directament a la segona convocatòria (examen únic, 100%), sempre i quan PRÈVIAMENT HO PACTIN AMB LA PROFESSORA. |
Bàsica |
Cano, P.L. et al., Introducció a l'estudi de la llengua llatina. Mòdul 1, UAB, Bellaterra, 1997
Gramàtica llatina. Morfologia i nocions de sintaxi, Valentí, E. , Curial, Barcelona, 1995
Meillet, A., Historia de la lengua latina, Avesta, Reus, 1980
Herman, J., El latín vulgar, Ariel, Barcelona, 1997
Segura Munguía, Santiago, Gramàtica llatina, Universitat de Barcelona, Barcelona, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|