DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I Codi 12274107
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SUTTON , SARAH JANE
Adreça electrònica sarah.sutton@urv.cat
lucas.dasilva@urv.cat
Professors/es
SUTTON , SARAH JANE
DA SILVA FLAVIO, JOAO LUCAS
Web
Descripció general i informació rellevant <p> The ability to communicate proficiently in English is of the utmost importance, as this constitutes “tool of the trade” for the students of this major. In this course, the students will practise and improve their speaking and listening skills. </p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua angles a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies elementals pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.Speaking theories
2.Characteristics of the spoken discourse Good oral presentations

Common expressions in English
3.Conversational routines

4.Speaking in public

5.Effective speaking techniques

6.Listening as comprehension and adquisition

7.Understanding spoken discourse

8.Listening strategies
Debates and Role playing

TEDtalks
PRACTICAL PART

1. Types of speech in practice (student presentations)

2. Exam listening practice

3. Speaking and listening tasks including a wide range of topics
Speaking and listening activities will take place in class for training.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT5
14 10 24
Seminaris
A5
28 50 78
Presentacions / exposicions
A5
CT5
8 8 16
Treballs col·laboratius.
A5
2 10 12
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A5
4 10 14
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The subjects, work plan, evaluation system and moodle will be presented during the first session of the course.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària The seminars include the training in speaking and listening skills. Authentic materials will be used so there is exposure to natural speech of varying English dialects. Additionally, the students will take part in a tele collaborative exchange with an exchange partner in another country.
Seminaris During the lecture sessions the students will learn about the theories on the spoken discourse as well as its characteristics. Listening techniques and strategies will also be approached.
Presentacions / exposicions Students are required to do regular oral presentations in order to prove they acquired the language and knowledge skills worked on throughout the course.
Treballs col·laboratius.
Atenció personalitzada Students will receive personal and whole-class feedback on a regular basis. Any questions or issues can also be dealt with during tutoring sessions if needed.

Atenció personalitzada
Descripció

Students' progress is going to be monitored throughout the course and personal feedback will be given on regular basis.



Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A5
FINAL TEST & PROJECT 10%
Presentacions / exposicions
A5
CT5
3 Oral presentations/oral tasks (10% for the first and 15% for each of the second and third)

3 Listening tasks (10% for the first and 15% for each of the second and third)
40%

40%
Altres  

Telecollaboration - Virtual Exchange Partners (collaboration work)

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who will fail the 1st call will go to the 2nd call exam. The 2nd call final exam will be divided into 3 parts: theory questions (20%), a listening task (40%) and an oral task (40%).


Fonts d'informació

Bàsica

Main sources:

Devito, J. A. (2009). The Essential Elements of Public Speaking.Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon Gude, K. (2009). Advanced listening and speaking CAE. Oxford : Oxford University Press Osborn, M. (2006). Public speaking. Boston, Mass: Houghton Mifflin Co.

Richards, J. C. (2008). Teaching Listening and Speaking: from Theory to Practise. Cambridge: CUP

Sellnow, D. D. (2005). Confident Public Speaking. Belmont, CA: Wadsworth

Additional sources:

Blackwell, A. (2007). Open Forum 1 : Academic Listening and Speaking. New York, NY : Oxford University Press

Corey, J. (2010). Audio Production and Critical Listening Technical Ear Training. Burlington, MA : Focal Press Handel, S. (1993). Listening : An Introduction to the Perception of Auditory Events. Cambridge, Mass.: MIT Press

Harrington, D. (2009). Speaking of Speech : Basic Presentation Skills for Beginners.Tokyo : Macmillan Languagehouse James, K.(1991). Listening Comprehension and Note-taking Course. London : Collins ELT

Numrich, C. (1995). Consider the Issues : Advanced Listening and Critical Thinking Skills. White Plains, NY : Longman

http://www.lets-talk-in-english.com/
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
http://lectures.princeton.edu/
http://podcasts.ox.ac.uk/
http://www.oup.com/oxforddnb/info/freeodnb/pod/
http://topics.nytimes.com/topics/reference/timestopics/subjects/e/english_language/index.html http://www.macmillandictionary.com/

NB: CAE listening practice tests and past papers will be used in practical sessions along with a great variety of visual and auditory authentic materials.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108


 
Altres comentaris
Students' regular attendance and task completion is highly recommendable due to the practical nature of the subject.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent