Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Language and linguistics |
1.1. Linguistics and its subfields
1.2. Prescriptive and descriptive grammars and rules
1.3. Speech vs writing
1.4. Formal vs informal language
1.5. Standard, non-standard and incorrect language
|
2. Sentence typology |
2.1. Major types of sentences
2.2. Minor types of sentences
|
3. Morphology: Basic concepts |
3.1. Words, word-forms and lexemes
3.2. Morphemes, morphs and allomorphs
3.2.1. Bound vs free
3.2.2. Lexical vs grammatical
3.2.3. Inflectional vs derivational
3.2.4. Portmanteau morphs and suppletion
3.2.5. Syncretism, defectiveness, irregularity
3.3. Roots, affixes, stems, bases
3.4. The lexicon and morphological rules
|
4. Morphology: The classification of words |
4.1. Closed-system items vs open-class items
4.2. Traditional parts of speech
4.3. Word classes: Criteria for a formal classification
4.3.1. Grammatical categories
4.3.2. Semantic criteria
4.3.3. Morphological criteria
4.3.4. Syntactic criteria
4.4. Word classes
4.4.1. Nouns
4.4.2. Pronouns
4.4.3. Determiners and quantifiers
4.4.4. Verbs
4.4.5. Auxiliaries
4.4.6. Adjectives
4.4.7. Adverbs
4.4.8. Prepositions
4.4.9. Conjunctions
4.4.10. Other
|
5. English word formation: an overview |
5.1. Morphological structure
5.2. Word formation processes
5.2.1. Productive vs lexicalization
5.2.2. Derivational processes
5.2.2.1.1. Affixation
5.2.2.1.2. Conversion
5.2.2.1.3. Category change
5.2.2.1.4. Semantic change
5.2.3. Compounding
5.2.3.1.1. Semantic classification
5.2.3.1.2. Syntactic classification
5.2.3.1.3. Compounds versus phrases
5.2.4. Other word formation processes
5.2.4.1.1. Clipping
5.2.4.1.2. Blending
5.2.4.1.3. Acronyms
5.2.4.1.4. Back-formation
5.2.4.1.5. Word manufacture
5.2.4.1.6. Idioms and collocations
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
25 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
37 |
25 |
62 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
40 |
41 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
– Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
– Feedback to whole group on work done and tests taken |
Sessió Magistral |
– Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
– Students' active participation: questions and contributions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
– Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, to be corrected and discussed in class and aimed at the understanding and assimilation of course contents |
Resolució de problemes, exercicis |
– Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, designed to provide extra practice for students to understand and assimilate course contents |
Atenció personalitzada |
– Individual or group
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Provide feedback
– Provide additional support
– Make suggestions for improvement
– Provide advice on remedial work
– Check on student progress |
Descripció |
– Individual or group
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Provide feedback
– Provide additional support
– Make suggestions for improvement
– Provide advice on remedial work
– Check on student progress
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
There are four components to the evaluation of this course. These include 1) three short class tests (60%); 2) an oral summary of a short written text to be carried out in groups (15%); 3) an oral presentation of the history of an English word to be carried out in groups (15%); and 4) the submission of self-corrected exercises worked on in seminars (10%). |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No test/exam will be taken outside scheduled dates and times. 1st Convocatòria Students must take all 3 tests and obtain a minimum of 50% in test 3 for the computation of the final grade in the 1st convocatòria. Passing grade: 50%. 2nd Convocatòria Final exam worth 100% that includes questions and exercises on all the topics covered in the course. Students must obtain a minimum of 50% to pass this exam. |
Bàsica |
Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English, , 2002
Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English workbook, , 2002
Börjars, K.; Burridge, K., Introducing English grammar, 3rd, 2019
Greenbaum, S.; Quirk, R.; Chalker, S., A student's grammar of the English language, , 1990
Chalker, S., A student's English grammar workbook, , 1992
Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology: Words and Their Structure, , 2018
Plag, I., Word-formation in English, , 2003
Baur, L., English word-formation, , 1983
|
Students will also be expected to read and critically summarise a series of blog posts and popular press articles on topics addressed in class. Students will be expected to use several English dictionaries and lexicographic resources. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ANGLESA IV/12274112 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ANGLESA II/12274106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|