Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels errors més comuns que es produeixen en el procés de transferència entre l’anglès i l’espanyol/català, a fi d’identificar-los i corregir-los.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. The importance of public speaking |
- Talking in Public
- CONTENT, ORGANIZATION, DELIVERY, and EFFECT.
- Famous speeches for practice.
|
2. Types of presentations |
- Purpose of presentations in academic and professional contexts: to transmit knowledge, to report an event, to make an announcement, to influence your audience.
- Examples of presentations for practice. |
3. Planning your presentation |
CONTENT
-Choosing your topic and the title , analyzing your audience, defining the purpose, identifying sources and adjusting materials to the time allotted and your audience.
- Examples of presentations / speaking situations. |
4. Organization and structure of a presentation |
ORGANIZATION
- Creating an outline, creating a strong Introduction, main body of speech, creating a powerful conclusion, Question and Answer period.
- Practice on Introductions, transitions for the body of speech and Conclusions.
- Mistakes to avoid.
- Identifying mistakes in academic presentations. |
5. Pronunciation |
DELIVERY
- Unfamiliar vocabulary
- Speed
- Rhythm
- Pausing and linking
- Intonation and hesitation
- Practice on common mispronounced words in English, rhythm, weak and strong forms, and connected speech. |
6. Grammar |
DELIVERY
- Formal written vs. formal spoken language
- Sentence length, subordination, modification, voice, determiners
- Common grammar mistakes when speaking in public. |
7. Vocabulary and Signposting Expressions |
DELIVERY
- Basic signposts to guide the audience
- Connectors |
8. Visual aids, graphs and charts |
DELIVERY
- Types of visuals
- Commenting on visuals
- Introducing visuals
- Highlighting and commenting
- Interpreting visuals
- Describing change and development in visuals |
9. Pragmatics |
DELIVERY
- Body language: making meaning with gesture
- Register: levels of formality
- Gender inclusive language |
10. Handling the Question and Answer Period |
EFFECT
- Asking questions
- Answering questions
- Practice on the Q & A period
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Seminaris |
|
52 |
47 |
99 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
20 |
22 |
Proves pràctiques |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Basic explanations about course content and dynamics, as well as the types of individual and pair presentations, and speeches students will have to deliver in the course. |
Seminaris |
Flipped classroom approach will also be used in the course by assigning students videos on theoretical aspects of the course to be viewed at home or outside of class. Students will also be exposed to an array of techniques to improve their oral proficiency and communication skills. The course will include plenty of practice on common speaking situations and oral presentations, both academic and non-academic. |
Atenció personalitzada |
Students will get rubrics with personalized comments on their oral presentations. |
Descripció |
Els estudiants podran fer consultes mitjançant videoconferència o per correo electrònic per tal de resoldre possibles dubtes i tractar altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
1 speech
1 read-aloud exercise
|
10% + 10% |
Proves pràctiques |
|
2 individual presentations
2 pair/group presentations
|
20% + 20%
20% + 20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Donada la naturalesa d'aquest curs i el seu émfasi en la pràctica oral, els estudiants han d'assistir a classe i participar de forma activa a l'aula. 2ª CONVOCATÒRIA: Per la 2ª Convocatòria caldrà fer el següent: -S'han de completar de manera satisfactòria totes les tasques que s'especifiquen a sota. En cas de no fer alguna d'aquestes tasques o fer-ho fora de les dates assignades, l'estudiant no podrà aprovar el curs. 1. L'estudiant haurà de preparar 1 PRESENTACIÓ ORAL: (60 % de la nota final) · La presentació haurà de ser original (no reutilitzada) i sobre un tema acadèmic relacionat amb els Estudis Anglesos. L'estudiant haurà de consultar el tema amb els professors de l'assignatura al Gener, dues setmanes abans de l'examen com a minim. · La presentació tindrà una durada de entre 15 -18 minuts. Es pot fer amb powerpoint o Prezi. El document de powerpoint per fer la presentació s'entregarà a finals de Gener. 2. UN EXERCICI de comunicació oral en anglès sobre una situació concreta (20 % de la nota final) 3. UN EXERCICI de detecció d'errades en Presentacions orals (20% de la nota final) |
Bàsica |
Carmen Rueda, TEOA - Students' Workbook, Online document- Moodle, 2022
Lídia Gallego, TEOA - Students' Workbook, Online document- Moodle, 2022
Graham Burton, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP, 2013
Mark Powell, Presenting in English, Thomson Heinle, 2002
|
Els materials docents del curs estaran disponibles a Moodle. |
Complementària |
Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford Univ. Press, 2007
J. K. Alberts, T. Nakayama, J. Martin, Human Communication in Society, Allyn and Bacon, 2010
|
|
|
Altres comentaris |
Com que es tracta d'una assignatura que és de tipus pràctic al 100 %, es recomana els estudiants assistir a classe de manera habitual i treure el màxim de profit de les possibilitats que els dóna de poder practicar la coumunicació oral en anglès. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|