DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA Codi 12274208
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RAYA PALMER, ADRIANA
Adreça electrònica adriana.raya@urv.cat
Professors/es
RAYA PALMER, ADRIANA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Survey of the main regional varieties of contemporary English, with basic concept of descriptive sociolinguistics.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Entén els principals conceptes de la sociolingüística anglesa.
Comprèn el desenvolupament de les principals varietats regionals de l’anglès.
Reconeix i identifica les principals varietats de l’anglès.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
La variació lingüística.


Variables socials bàsiques: sexe, edat, processos de canvi lingüístic (Labov, Trudgill).
Varietats regionals de l'anglès Variació a Anglaterra, Escòcia, Irlanda del Nord, Irlanda, Estats Units, Canada, SudÀfriac, India i altres varietats internacionals segons interès dels estudiants.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 2 5
Seminaris
A5
25 35 60
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
25 35 60
Presentacions / exposicions
A5
6 18 24
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Familiaritzar-se amb l'entorn informàtic.
Explicació de l'assignatura a Moodle.
Explicació i negociació de l'avaluació de l'assignatura i de l'alcanç i enfàsi del curs.
Pràctica amb l'ús de materials online.
Seminaris Presentació i explicació dels conceptes principals.
Grups de debat.
Quizzes.
Discussió dels principals problemes de sociolingüística anglesa.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els estudiants fan treballs setmanals, utilitzant fonts d'Internet per proporcionar respostes a les preguntes i resoldre problemes.
El treball pot ser individual o en parelles, al laboratori informàtic o en línia.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran almenys una presentació en grup sobre una varietat lingüística.
Atenció personalitzada Tutories i retroalimentació de les tasques resoltes.

Atenció personalitzada
Descripció

S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 60%
Presentacions / exposicions
A5
Presentació en grup de una varietat lingüística. 20%
Altres  

Test

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria serà un examen final que comptarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Janet Holmes, An introduction to sociolinguistics, 1992, Routledge
Ronald Wardaugh, An introduction to sociolinguistics, 1992, Basil Blackwell
, Ethnologue.com, , http://www.ethnologue.com

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana uns coneixements bàsics de fonètica (tot i que no són imprescindibles).
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent