DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) L'ANGLÈS COM A LLENGUA ESTRANGERA Código 12274210
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ZHANG , XIAODAN
Correo-e mar.gutierrezcolon@urv.cat
xiaodan.zhang@urv.cat
Profesores/as
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
ZHANG , XIAODAN
Web
Descripción general e información relevante

The objectives of this course are the following:

  • To introduce students to the concepts about Teaching and Learning a second Language/foreign Language.
  • To learn about the main current theories, approaches, practices and activities in ELT. 
  • To provide materials and activities to help students in their professional development as well as a reflection of their own teaching.



Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Presenta una visió crítica de la investigació entorn de l’adquisició de l’anglès como a llengua estrangera.
Coneix els principis bàsics de l’adquisició de segones llengües.
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Introduction to the history of second/foreign language teaching
2. Contexts for language learning:
2.1.Background to language learning (personal factors, differences between L1 and L2), learner needs, etc.
2.2.Background to teaching (assessement types, type of activites)
3.Planning a lesson: Preparing a lesson, choosimg materials.
4.Managing the teaching and learning process: teachers' and learners' language in the classroom; Classroom management.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis
A1
25 45 70
Fòrums de debat
A1
A5
10 15 25
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1
10 30 40
Atenció personalitzada
A5
5 0 5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introductory activities- Introduction of the field and the different topics.
Resolució de problemes, exercicis Problem solving, exercises- Students will be presented with some practica cases that will have to be analysed according to the theory studied. This will also be part of the final mark.
Fòrums de debat Forums of debate- The class will have a space where the teacher will post reflections and questions about the topics studied.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Reading written documents and graphs- The students will have to read many articles and boock chapters related to the topics.
Atenció personalitzada Personal attention- Students will be in touch with the teacher on a regular basis.

Atenció personalitzada
descripción

Students will be given individual and/or group tutorials during which they can resolve any questions that may have about the subject. Tutorials may be face-to-face or online. At the start of the academic year, students will be informed about how these personalised tutorials will take place (timetables, whether they will be face-to-face, by email, Moodle, etc.)



Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A1
Problem solving, exercises- The student will have to analyse some real situations related to the different topics. 40%
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1
Reading written documents and graphs- The students will have to sit an exam in which the student will have to reflect his/her understadning of all the different theories and approaches studied during the course

60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Students enrolled at the URV follow the ECTS system and are entitled to the calls for assessment indicated in the current undergraduate and master's degree regulations.


Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of required readings will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics, which will be provided by the professor at the end of the semester. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.