DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) LITERATURA NORD-AMERICANA Código 12274216
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BRUGUES MELLADO, CRISTINA
Correo-e geraintpaul.rees@urv.cat
cristina.brugues@urv.cat
Profesores/as
REES , GERAINT PAUL
BRUGUES MELLADO, CRISTINA
Web
Descripción general e información relevante

Aquest curs examina una àmplia gamma de textos literaris (poesia, relat breu, la forma d'assaig i la novel·la) que cobreixen els tres períodes principals de la literatura americana: el romàntic, el modern i el contemporani. Començarem amb la literatura del romanticisme americà, també coneguda com el Renaixement americà, que va establir els patrons, artístics i filosòfics, per a bona part de la literatura nord-americana a seguir, així com gran part del que ara considerem mentalitats i ideals distintivament americans. Ens centrarem en aspectes clau de la mentalitat romàntica nord-americana, que es consideraran en el context històric i cultural de l'època d'abans de la guerra. La segona part del curs examinarà la naturalesa multiforme del modernisme americà a la primera part del segle XX. Aquest període es va desenvolupar en diàleg amb diversos fenòmens de la modernitat: noves formes nacionals d'integració social i econòmica; nous models de perspectiva i experiència sorgits de la psicologia, la filosofia i la ciència; canvis en les institucions culturals urbanes; una fructífera ambivalència cap a una cultura de masses innovadora tecnològicament i econòmicament; i nous discursos sexuals i polítics que alteraven ràpidament la comprensió social del sexe i el gènere. Perseguirem un estudi interdisciplinari d'aquest moment de ferment cultural a partir de dues novel·les clàssiques dels autors de 'La generació perduda' John Steinbeck i Ernest Hemingway. La part final del curs aborda les preocupacions culturals, filosòfiques, socials, econòmiques i estètiques que van sorgir després de la Segona Guerra Mundial, el retorn de la prosperitat nord-americana i l'expansió de la classe mitjana. Explorarem la novel·la nord-americana contemporània que es basa en un repertori estilístic formal particular com ara l'autoreflexivitat, la novetat i l'experimentació conscient; tendències socials i culturals com les polítiques identitàries; l'auge del multiculturalisme i el ventall complet d'experimentació postmoderna que caracteritzen el període.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Coneix els principals gèneres i formes literàries en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Seminaris
A5
A6
52 82 134
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A6
2 4 6
Proves de desenvolupament
A6
4 4 8
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Students will be introduced to the particular ideosincratic nature of American literature at the beginning of the course.
Seminaris Students will be exposed to an array of texts and authors so that they become familiar with the most important voices in American literature.
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to come individually or in groups and discuss any relevant aspects of the course.

Atenció personalitzada
descripción
Els estudiants poden utilitzar les meves hores de visita per venir individualment o en grup i discutir qualsevol aspecte rellevant del curs.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A6
Final Essay (50%)
Your final essay is intended to give you an opportunity to think critically about the material we have read and to explore these texts by presenting a coherent argument which will be substantiated in the paper. The paper should be 2.000 words long, due on the first week of January. Your paper will require library research and use of critical and theoretical secondary sources.
50%
Proves objectives de preguntes curtes
A6
Mid-term exam (25%)
The mid-term exam will last approximately one hour and it will take place on the first week of November.
25%
Otros  

Participation and attendance (10%) You should come to class prepared to address the day's material. This means completing all the primary reading before class, bringing the reading to class, and being prepared to discuss the reading thoughtfully. During class discussion, I expect you to be attentive to what your classmates have to say and respectful of their ideas and opinions. Oral presentation (15%) Oral presentations will be conducted individually according to the table schedule uploaded on Moodle. They must be approximately 10-15 minutes long. For the purposes of the presentation, you should conduct extensive library and internet research. A handout including important quotations, topics covered, and works consulted must be prepared and provided to each class member. You should also be prepared to answer questions at the end of your presentation. All your sources will have to be acknowledged orally and in the handout.

25%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Si no completes, o no pots, completar satisfactòriament el programa d'Avaluació Contínua, hauràs de redactar un Treball de Recerca, a la Segona Convocatoria.

La Segona Convocatoria, constarà d'una anàlisi de 3.000-3.500 paraules d'autor(s) i obra(s) desenvolupada a través de lectura propera i fonts secundàries. El document de recerca ha de proporcionar una resposta amb autoritat que demostri un bon domini del tema i un pensament independent. Ha de ser una obra críticament aguda i perceptiva, que demostri la capacitat d'analitzar la importància i la funció dels trets literaris.

La nota aconseguida per l'estudiant en aquest treball final serà del 100% de la nota global de l'assignatura.

Tots els treballs s'enviaran a la plataforma Original. Els casos de plagi comportaran la fallada automàtica del component d'AC específic del curs en què es detecti. Això implicarà el fracàs de la CA. La repetició del plagi en el treball del mateix estudiant donarà lloc a un '0' - Suspensió com a nota final de l'assignatura

.


Fonts d'informació

Bàsica Hemingway, The Old Man and the Sea, ,
Toni Morrison, The Bluest Eye, ,
John Steinbeck, Mice and Men, ,

Students will have access to other class readings through Moodle or through the photocopy facility.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
LITERATURA/12274001
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LITERATURA I SOCIETAT/12274009
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120
 
Otros comentarios
En totes les avaluacions formatives es comprovarà el coneixement i la comprensió del contingut d'aquestes classes i la seva aplicació als textos estudiats.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.