Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A2 |
Conèixer, entendre i interpretar els fets històrics del territori propi. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art. |
| A10 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Interpreta la història de l'entorn proper local i regional.
| | A5 |
Analitza, reflexiona i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic.
| | A8 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Inicia la recerca històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals).
| | A9 |
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
| | A10 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments de recerca.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Què és l’arxivística? |
1.1. Qui és l’arxiver/a? Una paraula antiga per a un concepte nou
1.2. Origen, concepte i terminologia
1.3. Un arxiu per a cada document: tipologia d’arxius. Els arxius a Catalunya i a Espanya
1.4. El tractament documental: fons, classificació i ordenació
1.5. Què trobem en un arxiu? Tipus de documents
1.6. La gestió documental
|
2. Arxius, memòria i poder |
2.1. La preservació de la memòria: la memòria oral
2.2. De la capsa de sabates a l'arbre genealògic
2.3. Com fer una investigació judicial a partir dels arxius: el cas del tràfic de nadons durant el franquisme
2.4. Arxius i poder. Els papers de Salamanca: el llarg retorn.
|
3. Arxivística pràctica: com aplicar-la al dia a dia |
3.1. Com organitzar un arxiu
3.2. Anatomia dels documents
3.3. Citació dels documents
3.4. Paleografia i diplomàtica
3.5. Grapes no, gràcies! La conservació i restauració dels documents
|
4. La visibilitat dels arxius |
4.1. Els espais expositius i les TIC
4.2. La investigació i la premsa
4.3. Els usuaris externs: la Llei de transparència i les TAAD
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
51 |
75 |
126 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Definició de conceptes bàsics
Introducció a la identificació de diverses tipologies documentals
|
Sessió Magistral |
Introduir a l'alumne a mon de l'Arxivística atensant el llenguatge propi de l'Arxivística, arxius i documentació |
Debats |
A l'aula es faran debats sobre temes d'arxiu |
Treballs |
Treballs de reflexió i treballs pràctics sobre documents d'arxiu |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
descripción |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura a través de tutories. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
Assistència |
10 % |
Treballs |
|
Avaluació continuada: Pràctiques i treballs
*Qui no tingui 80% d'assistència, no podrà optar a l’avaluació continuada.
Avaluació única: examen en segona convocatòria
|
90 %
100% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Avaluació continuada: assistència, pràctiques i treballs. Avaluació única: examen en segona convocatòria |
Bàsica |
Associació d'Arxivers de Catalunya, Manual d’Arxivística i Gestió Documental, 2009, Barcelona
|
CRUZ MUNDET, José Ramón.; Manual de archivística, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Eurocolor, Madrid, 2005 (6ª ed.). HEREDIA HERRERA, Antonia.; ¿Qué es un archivo? , Ediciones Trea, Gijón, 2007 HEREDIA HERRERA, Antonia.; Archivística general. Teoría y práctica , Publicaciones de la Exma. Diputación Provincial de Sevilla, Sevilla, 1993 (6ª ed.). |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|