Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A3 |
Analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. La Història, el món contemporani i la Primera Revolució Industrial. |
|
2. De la Revolució francesa a la Restauració (1789-1848). |
|
3. L'Europa dels nacionalismes (1848-1870). |
|
4. El moviment obrer fins a l'any 1914. |
|
5. La Segona Revolució Industrial i l'expansió imperialista (1870-1914). |
|
6. La Primera Guerra Mundial i la Revolució russa (1914-1918). |
|
7. El Període d'Entreguerres (1918-1939). |
|
8. La Segona Guerra Mundial (1939-1945). |
|
9. El món de després de la Segona Guerra Mundial (1945-1991) i els inicis del món actual (1991-2000). |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es faran unes quantes reflexions, de caràcter general, que permetran assolir millor els continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà el temari, tot deixant que l'alumne faci les preguntes i reflexions que consideri adients. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà, a nivell personal amb l'alumne, qüestions que no li hagin quedat prou clares. |
descripción |
Els alumnes seran rebuts pel professor, al despatx 4.11, a les hores de visita.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
En Primera Convocatòria es faran dos Exàmens, un de Parcial i un de Final, amb l’estructura següent:
- APARTAT TEÒRIC (75% de la nota): 3 preguntes de desenvolupament sobre aspectes tractats en el temari.
- APARTAT PRÀCTIC (25% de la nota): preguntes de resposta concisa a partir d’un o dos textos extrets dels pràctics treballats a classe.
|
50 per cent l'Examen Parcial i 50 per cent l'Examen Final. |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes seguiran el mètode d'avaluació continuada i per a superar l'assignatura hauran d'obtenir una qualificació mínima de 5 punts. En Primera Convocatòria, els alumnes que hagin suspès o no s'hagin presentat a l'Examen Parcial s'hauran d'examinar de tots els continguts de l'assignatura en un Examen Final amb un valor del 100 per cent de la nota. En Segona Convocatòria es farà un Examen de Recuperació als alumnes suspesos (menys de 5 punts) o no presentats a la primera, amb la mateixa estructura dels exàmens de la primera convocatòria (apartat teòric, 75% de la nota; apartat pràctic, 25% de la nota). El valor de la nota de l'examen, a efectes de la convocatòria, serà igualment del 100 per cent. |
Bàsica |
|
•
BARRACLOUGH, Geoffrey: Introducción a la Historia Contemporánea. Ed. Gredos;
Madrid, 1965. •
BLANNING, T.C.W.: El siglo XIX. Europa, 1789-1914. Ed. Crítica; Barcelona,
2002. •
DUGAST, Jacques: La vida cultural en Europa entre los siglos XIX y XX. Ed.
Paidós; Barcelona, 2003. •
HOBSBAWM, Eric J.: Historia del siglo XX. Ed. Crítica; Barcelona,
2001. •
MOSSE, George L.: La cultura europea del siglo XX. Ed. Ariel; Barcelona,
1997.
• RENOUVIN, Pierre: Historia de las Relaciones
Internacionales, siglos XIX y XX. Ed. Aguilar (Madrid, 1964) i
Ed. Akal (Madrid, 1982). |
Complementària |
|
La bibliografia específica es
facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|