Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC1 |
Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació. |
|
AC2 |
Tenir capacitat de decisió analítica. |
|
AC3 |
Conduir protocols d'anàlisi tècnica. |
|
AC4 |
Avaluar restes fòssils i decidir en intervenció arqueològica preventiva. |
|
AC5 |
Planificar la intervenció arqueològica de prospecció i excavació. |
|
AC6 |
Dirigir la intervenció arqueològica. |
|
AC7 |
Capacitar-se en el tractament i registre de dades. |
|
AC9 |
Planificar projectes d'investigació. |
|
AC10 |
Organitzar equips d'investigació. |
|
AC11 |
Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectives |
Competences |
Comprendre els fonaments teòrics del clima. |
AC1 AC2 AC11
|
BC3
|
|
Comprendre i aplicar la relació entre les espècies d'hominins i el clima. |
AC1 AC2 AC3 AC7 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC7
|
CC3
|
Projectar una recerca en paleoambient. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC9 AC11
|
BC1 BC2 BC3
|
CC3
|
Avaluar els mitjans materials necessaris per a dur a terme la recerca projectada. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC9 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC3
|
Interpretar els resultats analítics paleoambientals, fruit de les distintes disciplines que hi intervinguin i en la recerca projectada. |
AC1 AC2 AC4 AC7 AC9 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC8
|
|
Valorar l'adequació de la tècnica analítica emprada en la recerca al tipus de resultats esperats. |
AC1 AC2 AC4 AC5 AC6
|
BC3
|
CC3
|
Topic |
Sub-topic |
I. Conceptes generals sobre clima |
I.1. Què condiciona el medi ambient.
I.2. Com l'home pot modificar el medi ambient.
I.3. Com aconseguir mostres a analitzar des de el punt de vista paleoambiental. |
II. Ciències, tècniques, mètodes, disciplines, ... que intervenen en la Restitució Paleoambiental |
II.1. Geoarqueologia.
II.2. Arqueozoologia.
II.3. Antracologia.
II.4. Palinologia.
II.5. Carpologia i diatomees.
II.6. Fitòlits i Dendrologia
II.7. Isòtops. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Treballs |
|
5 |
54 |
59 |
Sessió Magistral |
|
32 |
5 |
37 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa, adaptant-lo als interessos de recerca dels estudiants, sempre que sia possible. |
Treballs |
Orientar a l’alumnat sobre com buscar informació respecte l’assignatura, com redactar i presentar en públic un projecte de treball pràctic paleoambiental, així com dur-lo a terme, redactar-lo i presentar-lo en públic. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques, presentades amb material gràfic projectable. Aquestes presentacions estaran disponibles a través del Moodle. |
Atenció personalitzada |
- Conèixer el llenguatge tècnic i els fonaments del treball científic en el camp del Paleoambient, bàsicament aplicat a l'Arqueologia.
- Introducció a llurs tècniques d'anàlisi i problemàtiques.
- Aconseguir una base de coneixements, necessària per a poder participar en treballs de recerca interdisciplinaris i/o propis.
|
|
Description |
1.- Conèixer el llenguatge tècnic i els fonaments del treball científic en el camp del Paleoambient, bàsicament aplicat a l'Arqueologia.
2.- Introducció a llurs tècniques d'anàlisi i problemàtiques.
3.- Aconseguir una base de coneixements, necessària per a poder participar en treballs de recerca interdisciplinars i/o propis. |
|
|
Description |
Weight |
Treballs |
1.- Projecte de treball pràctic d’alguna disciplina paleoambiental en jaciment arqueològic, escrit (20% de la nota) i exposat a classe (10% de la nota).
2.- Treball pràctic d’alguna disciplina paleoambiental en jaciment arqueològic, escrit (30% de la nota) i exposat a classe (10% de la nota).
|
70% |
|
Other comments and second exam session |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. Criteris: Es valorarà la participació de l'alumne en les discussions a l'aula teòrica i pràctica, la seva capacitat crítica i de raonament en els treballs a presentar i en l'examen, l'ús de materials no facilitats pel professor (Biblioteca, Internet, altres recursos), coneixements teòrics adquirits a classe, redacció i estructuració correcta del treball científic, així com l'assistència a classe. |
Bàsica |
|
· Projecció de temes mitjançant programa informàtic de presentació de xerrades. · Es facilitarà a l’alumne els gràfics i taules projectats, articles clau, i material per a les pràctiques. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|