DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Codi 12865107
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MANEGRE , MARNI LYNNE
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
marnilynne.manegre@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
MANEGRE , MARNI LYNNE
Web
Descripció general i informació rellevant <p> This course is an introduction to second language research methodology, with special emphasis on research design, variable identification and qualitative vs quantitative statistical analysis.</p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Analitza, sintetitza i compara els principis teòrics i les aplicacions pràctiques de la metodologia de l'ensenyament de llengües per optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM)
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1 What is research?
1.2 Writing a research paper
1.3 Presenting and publishing your research
2. Experimental design 2.1 Experimental research design
2.1.1 Objectives
2.1.2 Research questions
2.1.3 Hypotheses
2.2 Survey research design
2.3 Case studies
2.4 Action research design
3. Data 3.1 Experimental data
3.2 Qualitative data
3.3 Quantitative data
4. Statistics 4.1 What is statistics?
4.2 Basic statistical concept
4.2.1 Population
4.2.2 Parameter
4.2.3 Sample
4.2.4 Variable
4.3 Categorical (qualitative) data
4.4 Numerical (quantitative) data
4.5 Presenting your data
4.6 Measuring your data
4.7 Estimation and confidence interval
4.8 Hypothesis testing
4.9 Analyses
4.9.1 Bivariate analysis
4.9.2 Multivariate analysis
4.9.3 Non-parametric tests
4.10 Statistics applications
4.10.1 SPSS
4.10.2 R
4.10.3 Excel and others

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A5
5 0 5
Debats
A5
2 16 18
Treballs
CT6
0 50 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation and questionnaire on what it is to do research
Sessió Magistral Class presentations on the different topics in the syllabus
Debats In-class and online discussion sessions on selected topics in the syllabus
Treballs Design and analysis of an experiment
Atenció personalitzada One-on-one discussion in preparation for the final assignment

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A5
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions 20%
Treballs
CT6
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the experimental design and data analysis. 60%
Altres  

Class attendance is required for this course.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica Dale T. Greffee, An Introduction to Second Language Research Methods: Design and Data, , Un. of California, Berkeley, 2012
James Brown, Mixed Methods Research for TESOL, , Edinburgh University Press, 2014
Jenifer Larson-Hall, A Guide to Doing Statistics in Second Language Research Using SPSS and R, , Routledge, 2015

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent