IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES Code 12865109
Study programme
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
4 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
HRYCKIEWICZ DE APELLÁNIZ, OLGA
E-mail mar.gutierrezcolon@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
Lecturers
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
HRYCKIEWICZ DE APELLÁNIZ, OLGA
Web
General description and relevant information

Exact details and requirements for this subject will be provided on the first day of classes.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
 A8 Aplicar els mètodes d'investigació propis de l'àmbit de la lingüística aplicada i la didàctica de l'anglès com a llengua estrangera al disseny i elaboració de projectes docents, acadèmics i / o d'investigació rigorosos i implementar els resultats a l'aula d'anglès
Type B Code Competences Transversal
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A4 Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
 A5 Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar les destreses comunicatives en la classe de llengua anglesa
 A7 Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplica la metodologia adequada per a superar-les
 A8 Identifica, descriu i analitza els principals enfocaments metodològics utilitzats en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
Type B Code Learning outcomes
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Key terminology • methodology
• method vs. approach
• aims
• activity vs. task
• drill
• eliciting
• language skills
• metalanguage
• PPP
• rapport
• STT vs TTT
• syllabus
• other
2. The history of L2 methodology and its relation to nowadays methods • The beginnings: Latin as a role model for l2 learning and teaching
• The grammar method: Ahn y Ollendorff
• The Natural Method
• Nicholas Gouin (1776-1834)
• Mastery System - Prendergast (1806-1881)
• Meisterschaft System -Rosenthal
• Reformist methods (Germany)
• François Gouin (1831-1896)
• The Grammar - Translation Method
• The Direct Method
• The Audiolingual Method
• The Situational Method
• TPR
• The Natural Approach
• Community Learning
• The Silent Method
• Suggestopedia
• The Communicative Approach
• Task-based learning
3. New approaches to ELT • Immersion programmes
• Gamification
• Project Based Learning (PBL)
• Flipped Classroom
• Alternative approaches:
o María Montessori
o Steiner- Waldorf
o Reggio Emilia
o Amara Berri
o Janusz Korczak
o Forest Schools
o Home-Schooling/Un-Schooling
4. Feedback • Types of feedback
• Feedback strategies for instructor-learner interaction
• Group feedback and peer feedback strategies
5. Assessment • Formal and informal assessment
• Teacher -, Peer- and Self-evaluation
• Rubrics

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
12 15 27
Activitats d’auto seguiment
A5
1 1 2
Treballs
A5
A8
CT4
10 20 30
Fòrums de debat
A4
A7
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis
CT3
5 4 9
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Course presentation
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Critical reading and review of assigned material
Activitats d’auto seguiment Comprehension activities
Treballs Exact details on the number and type of assignments will be provided on the first day of classes.
Fòrums de debat Active participation to foster peer interaction with intellectually relevant and insightful contributions to online debates.
Resolució de problemes, exercicis Practical exercises
Atenció personalitzada Online tutoring

Atenció personalitzada
Description

All students will receive personalized feedback for each task. Online forum will be a key feature, all posts are read and responded to by the instructor. Online tutoring is available throughout course duration via Moodle.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A5
A8
CT4
- Assignment 1
- Assignment 2
- Final assignment
20%
20%
30%
Fòrums de debat
A4
A7
Intellectually relevant and insightful contributions to online debates. 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

  • Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
  • Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 
  • Sanad, H., The Basics of Methodology: A Helping Guide For Pre-Service And In-Service Teachers Majoring In English As A Foreign Or Second Language. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2011 
  • Scrivener, J., Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan, 2005 
  • Thornbury, S., Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2001 Thornbury, S., How to Teach Speaking. Essex: Pearson Education: 2005 
  • Ur, P., A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP, 1999
Complementària


  • Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
  • Brumfit, C., Communicative methodology in language teaching: the roles of fluency and accuracy. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1984 
  • Celce-Murcia, M., Discourse and context in language teaching: a guide for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, cop. 2000 
  • Dale, E., Audiovisual methods in teaching. New York [etc.] : Holt, 
  • Rinehart and Winston, 1969 Dudeney, G., Ur, P., The Internet and Language Classroom: A practical Guide for Teachers. Cambridge: CUP, 2007 Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 
  • Gower, R., Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Education, 2005 
  • Grabe, W., Reading in a second language moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press, cop.2009 
  • Kenworthy, J., Teaching English pronunciation. London [etc.] : Longman, 1987
  • Lazar, G., Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993 
  • Lewis, M., The Lexical approach: the state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications, cop. 1993 
  • McKay, H., Teaching adult second language learners. Cambridge: Cambridge University Press, 1999
  • Mehisto, P., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, cop. 2008 
  • Moon, J., Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2000 
  • Nunan, D., Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1989 
  • Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 
  • Richards, J. C., Approaches and methods in language teaching. Cambridge: University Press, 2001 
  • Richards, J.C., Renandya W. A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York [etc.]: Cambridge University Press, 2002 
  • Warschauer, M., E-Mail for English teaching: bringing the internet and computer learning networks into the language classroom. Alexandria: TESOL, cop. 1995 
  • Vandergrift, L., Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York : Routledge, 2012 
  • Recomanacions


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.