Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Extreure informació química de qualitat sobre objectes naturals i artificials mitjançant el coneixement dels processos de mesura en Química. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
Reconèixer la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura (mètodes analítics) destinats a obtenir informació química de qualitat
| | CE5 |
Reconèixer la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura (mètodes analítics) destinats a obtenir informació química de qualitat
| | CE8 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
| | CE9 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
Reconèixer la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura (mètodes analítics) destinats a obtenir informació química de qualitat
| | CE12 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Estadística aplicada al laboratori d'anàlisi |
1.1 Comparació simultània de més de dos conjunts de dades analítiques: ANOVA
1.2. Aplicació de l'ANOVA a la calibració univariant
|
2. Anàlisi multivariant. |
2.1. Objectiu de l’anàlisi multivariant
2.2. Tècniques d'exploració de dades
2.2.1. Tècniques de representació
2.2.2. Tècniques d'agrupació
2.3. Tècniques de calibratge multivariant
2.4. Tècniques de classificació
2.4.1. Tècniques discriminants
2.4.2. Tècniques de modelatge |
3. Disseny estadístic d'experiments químics |
3.1. Objectiu del disseny d’experiments
3.2. Dissenys simultanis
3.2.1. Dissenys factorials complerts
3.2.2. Dissenys factorials fraccionats
3.2.3. Dissenys Plackett-Burman
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
22 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes bàsics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes per part dels alumnes i el professor. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Aclariment de dubtes de conceptes treballats a les diferents metodologies. |
Descripció |
L'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. Despatx 312, tercer pis facultat de Química. jordi.riu@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució d'exercicis o preguntes de qüestions curtes a l'aula ordinària o fora de l'aula relatius als continguts dels temes |
40 |
Proves mixtes |
|
Examen escrit final |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Per superar l'assignatura la puntuació de l'examen escrit final ha de ser igual o superior a 4 i la mitjana ponderada entre examen escrit final i resolució de problemes ha de ser igual o superior a 5. A la segona convocatòria el 100% de la qualificació s'obtindrà realitzant una prova mixta. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J.N. MILLER, J.C.MILLER, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, Madrid : Prentice Hall, DL 2002,
Ramis Ramos, Guillermo, Quimiometría , Madrid : Síntesis, DL 2001 ,
B.G.M. Vandeginste et al, Handbook of chemometrics and qualimetrics. Parts A and B, Amsterdam, The Netherlands : Elsevier, cop. 2013,
B.G.M. Vandeginste et al, Handbook of chemometrics and qualimetrics , Amsterdam [etc.] : Elsevier, 1998 ,
Atkinson, A. C., Optimum experimental designs, Oxford : Clarendon Press, 2002,
Federico. Marini, Chemometrics in food chemistry, Oxford : Elsevier Ltd., 2013,
Richard G. Brereton, Applied chemometrics for scientists, Chichester, England ; Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, ©2007,
A. L. Pomerantsev, Chemometrics in Excel, Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 2014,
Richard G. Brereton, Chemometrics : data analysis for the laboratory and chemical plant, Chichester, West Sussex, England ; Hoboken, NJ : Wiley, [2003],
Steven D. Brown, Roma. Tauler, Beata. Walczak (editors), Comprehensive Chemometrics, Amsterdam, The Netherlands : Elsevier, 2009.,
Paul Gemperline, A practical guide to chemometrics, CRC Taylor & Francis, Boca Raton, 2006,
|
|
Complementària |
George E.P. Box, William G. Hunter, J. Stuart Hunter, Statistics for experimenters : an introduction to design, data analysis, and model building , New York [etc.] : John Wiley and Sons, 1978,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LABORATORI DE QUÍMICA ANALÍTICA/13204104 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE QUÍMICA ANALÍTICA/13204104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA APLICADA/13204007 | QUÍMICA ANALÍTICA/13204101 | ANÀLISI INSTRUMENTAL/13204102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|