IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) SEMINARIS INTERDISCIPLINARIS Code 13214203
Study programme
Grau en Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa Quart AN
Modality and teaching language
Department Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinator
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
E-mail mariacinta.pujol@urv.cat
javier.lopez@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
Lecturers
PUJOL BAIGES, MARIA CINTA
LÓPEZ FERNÁNDEZ, JAVIER
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
Web http://www.urv.cat/gestio_academica/reconeixements/reconeixement_graus/presentacio_aur.html#CI
General description and relevant information

Cal inscriure's en 3 de les activitats proposades per la facultat, amb un valor d'1 crèdit cadascuna per superar l'assignatura. Una d'aquestes activitats haurà de ser obligatòriament l'activitat Jornades de la Química Verda, donat que les competències de medi ambient i perspectiva de gènere només es treballen en aquesta activitat.

L’organització concreta s'especificarà en l'espai Moodle de l’assignatura.

Competències
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes (Igualtat).
Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Activitats d'acció tutorial dirigides als alumnes de nou ingrés dels ensenyaments de Grau de la Facultat de Química (1 ECTS) L’objectiu d’aquesta activitat és que alumnes de 3er o 4t curs de Grau de Química o de Bioquímica i
Biologia Molecular tutoritzin un grup d’alumnes de primer curs de nou ingrés d’aquests graus per tal
d’orientar-los en l’estudi i facilitar-los la seva integració mitjançant la realització de reunions
individuals o en grup durant el curs.
Jornades en Química Verda (1 ECTS) Aquestes jornades pretenen fomentar una pràctica de la Química basada en els 12 principis de la
Química Verda.
Curs d'innovació (1 ECTS) L’objectiu d’aquest curs és millorar el perfil innovador dels nostres alumnes,
entrenant-los en tècniques d’innovació i de treball creatiu i col·laboratiu. Es pretén que l’alumne aprengui a utilitzar les eines necessàries per desenvolupar idees que puguin aportar noves
oportunitats de negoci, solucions a problemes complexes i trobar propostes innovadores.

Aquest curs s’ofereix amb caràcter biennal, alternant-se amb el curs “Coaching i PNL: eines pel desenvolupament professional ".
Activitats de promoció de la Facultat de Química (1 ECTS) L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes (principalment dels darrers cursos) dels graus de
Química, de Bioquímica i Biologia Molecular i del doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia
Molecular participin en les activitats de difusió que es duen a terme al llarg del curs acadèmic per tal
d’apropar la Facultat de Química a la societat, donar visibilitat dels estudis (saló de l’ensenyament,
fires, tallers, etc.) i promoure i atraure el talent en estudiants de primària, secundària i batxillerat.
Ciència i tecnologia des d’una perspectiva de gènere (1 ECTS) L’objectiu d’aquest curs és que els alumnes prenguin consciència d’aquells aspectes que cal tenir en compte quan es dissenyen experiments i activitats relacionades amb la Ciència i la Tecnologia en relació amb la perspectiva de gènere. Es pretén que els alumnes treballin les competències relacionades amb la perspectiva i la igualtat de gènere.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
3 2 5
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CT6
CT7
10 10 20
Sessió Magistral
CT6
CT7
9 9 18
Seminaris
CT6
CT7
9 10 19
Fòrums de debat
CT6
CT7
1 2 3
Atenció personalitzada
5 5 10
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Abans de cada activitat l'alumne rep informació del seu desenvolupament a través d'una seminari o d'un missatge electrònic.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Xerrades d’ex-alumnes de la Facultat de Química que treballen en diferents sectors per apropar als estudiants a la realitat professional.

Jornades que inclouen conferències, xerrades i tallers que pretenen apropar als estudiants els 12 principis de la Química Verda.

Participació en Fires de promoció dels estudis universitaris i de divulgació científica.
Sessió Magistral Els cursos de coaching, innovació i disseny de carrera professional, consisteixen en sessions magistrals i tallers pràctics.
Seminaris Els cursos de coaching, innovació i disseny de carrera professional, consisteixen en sessions magistrals i tallers pràctics.
Fòrums de debat Activitats d'acció tutorial
Atenció personalitzada El seguiment de les activitats es fa de forma personalitzada amb cadascun dels alumnes participants.

Atenció personalitzada
Description
El seguiment de les activitats es fa de forma personalitzada amb cadascun dels alumnes participants.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CT6
CT7
Informes valoratius de la participació en esdeveniments científics i/o divulgatius, i proposta de nous experiments i activitats a desenvolupar en aquest àmbit 30%
Seminaris
CT6
CT7
Informes valoratius de la participació en els seminaris

30%
Fòrums de debat
CT6
CT7
Informes valoratius i participació en els cursos i debats 30%
Others  

Assistència

10%
 
Other comments and second exam session

L'assignatura es superarà al participar en 3 de les activitats proposades per la Facultat, amb un valor d'un crèdit cadascuna. En l'avaluació es tindran en compte els informes valoratius requerits en cadascuna de les activitats, l'assistència i la participació a classe.

Aquesta assignatura és de convocatòria única, al no haver-hi temps material ni activitats programades per poder realitzar entre la primera i la segona convocatòries.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Other comments
Es poden realitzar activitats abans de la matriculació d'aquesta assignatura, que es tindran en compte, des de l'Oficina de Suport al Deganat, en el comput total d'activitats realitzades. Es recomana que el curs que es matriculi l'assignatura es realitzin les 3 activitats (o les que manquin per arribar al total de 3), per no obtenir un suspens o un no presentat en l'assignatura.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.