DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) QUIMIOINFORMÀTICA APLICADA A LA RECERCA EN NUTRICIÓ Codi 13675210
Ensenyament
Nutrició i Metabolisme (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa Primer AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Adreça electrònica gerard.pujadas@urv.cat
Professors/es
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant L’objectiu d’aquesta assignatura consisteix en proporcionar a l’alumne amb els fonaments teòrics i pràctics per tal de poder aplicar tècniques bàsiques bio i quimioinformàtiques a la recerca en nutrició.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC7 CE7-Incorporar eficaçment els avanços científics al propi camp professional.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR2 Especialitat "Recerca": Aplicar les metodologies d'investigació en nutrició.
  AR3 Especialitat "Recerca": Aplicar l'anàlisi de dades adequat als estudis nutricionals.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer i saber utilitzar les bases de dades i programes informàtics útils en la investigació en nutrició. AC7
AR2
AR3

Continguts
Tema Subtema
1. Anàlisi de seqüències de proteïnes i d'àcids nucleics
2. Anàlisi d'estructures de proteïnes i d'àcids nucleics
3. Predicció de bioactivitat de lligands - Bases de dades de lligands d'interès nutricional.
- Fonaments del cribatge virtual.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
9 18 27
Seminaris
10 20 30
Treballs
12 12 24
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició del contingut de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Atenció personalitzada Veure el punt específic d'atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atès que es tracta d'una assignatura completament en línia, l'atenció es realitzarà mitjançant eines telemàtiques (correu electrònic, videoconferència, etc.)

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Es realitzarà un treball pràctic o exercicis individuals per tal de demostrar que l’alumne és capaç d’aplicar a la resolució d’un problema concret els fonaments teòrics de l’assignatura. Un màxim de 5 punts (la nota màxima final és de 10)

Un máximo de 5 puntos (la nota máxima final es de 10)

A maximum of 5 points (maximum final grade is 10)
Proves objectives de preguntes curtes Preguntes curtes que demostrin el grau de comprensió i assimilació per part de l’alumne de les explicacions teòriques realitzades pel professor. Un màxim de 5 punts (la nota màxima final és de 10)

Un máximo de 5 puntos (la nota máxima final es de 10)

A maximum of 5 points (maximum final grade is 10)
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els exàmens seran presencials però, si la situació sanitària ho recomana, es canviaran a modalitat no presencial. En aquest cas, els alumnes tindran un temps fixat pel professor per a entregar cada pregunta. Per exemple, es disposarà d'un temps determinat per a contestar la primera pregunta i penjar-la a la tasca corresponent del moodle (passat aquest temps, no es podrà penjar la resposta a la pregunta). A continuació, i seguint el mateix esquema que per a la primera pregunta, caldrà que contestin a la segona (i així successivament per a la resta de preguntes de l'examen).

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica Thomas Lengauer, Bioinformatics : from genomes to drugs, , 2004

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent