DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) NUTRICIÓ I QUALITAT DE VIDA DEL PACIENT Codi 13675228
Ensenyament
Nutrició i Metabolisme (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa Primer AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
ROMEU FERRAN, MARTA
Adreça electrònica mariarosa.nogues@urv.cat
marta.romeu@urv.cat
montse.giralt@urv.cat
Professors/es
NOGUÉS LLORT, MARIA ROSA
ROMEU FERRAN, MARTA
GIRALT BATISTA, MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant

Assignatura semipresencial:

Descripció de la millora de la qualitat de vida que es pot aportar a través d'una nutrició òptima.



Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 CE5-Percebre, apreciar i utilitzar la diversitat d'àmbits de coneixement que participen a l'àrea de la nutrició i el metabolisme.
  AC7 CE7-Incorporar eficaçment els avanços científics al propi camp professional.
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Incorporar els principis ètics en què es basa el suport nutricional artificial. AC7
Integrar els aspectes psicològics que intervenen en el comportament alimentari. AC5

Continguts
Tema Subtema
La persona malalta. 1. El Sistema Terapèutic.
2. Malalt.
3. Família.
Principis d’ètica. 4. Bioètica i Qualitat de Vida.
5. Ètica de la bona prescripció.
Qualitat de Vida en Situacions Especials. 6. Persones grans.
7. Final de la vida.
8. Desnutrició.
9. Societat de la Informació i publicitat enganyosa.
10. Ètica nutrigenòmica

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Metodologies integrades
20 0 20
Fòrums de debat
4 0 4
Resolució de problemes, exercicis
20 0 20
Treballs
30 0 30
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Metodologies integrades Desenvolupament d'un cas clínic real a partir dels priemrs blocs de l'assignatura. Realització d'un informe biopsicosocial final
Fòrums de debat Plantejament de diferents preguntes tant del cas clínic com dels problmes amb participació dels diferents estudiants
Resolució de problemes, exercicis Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d‘un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través dels diferents laboratoris.
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts amb el que fer professional.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L’estudiant pot contactar amb el professor responsable de cada bloc temàtic de forma virtual i si és necessari amb tutories presencials.

Avaluació
  Descripció Pes
Metodologies integrades L'avaluació d'aquest bloc serà el 30% de la nota i es valorarà 15% l'informe i un 15% la primera entrevista i la participació en el fòrum. 30%
Fòrums de debat Participació en els fòrums. Junto con la metodología integrada
Resolució de problemes, exercicis El plantejament de les qüestions a través del fòrum 5%
La resolució de cada problema 17,5%
En els treballs dels blocs temàtics 3 i 4 es valorarà, a part de la resposta, la bibliografia addicional, sempre que estigui ben referenciada i comentada.
40%
Treballs L'avaluació serà un 15% de la nota final cada bloc temàtic en total un 30% 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per superar l'assignatura es necessari un 50%, sempre que cada bloc avaluable s'hagi superat amb un 50%.

Totes les activitats d'avaluació seran en format no presencial.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

La bibliografia es facilita en cada bloc temàtic

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent