Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A25 |
Valorar l'estat funcional del pacient / usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials, per a això haurà de: a) rebre el pacient, recollir i valorar les dades subjectives manifestades per l'usuari i / o les persones significatives del seu entorn; b) aplicar els procediments adequats de valoració en fisioteràpia, la qual cosa inclou executar les proves elèctriques i manuals destinades a determinar el grau d'afectació de la innervación i de la força muscular, les proves per determinar les capacitats funcionals, l'amplitud del moviment articular i les mesures de la capacitat vital; c) identificar les dades i descriure les alteracions, limitacions funcionals i discapacitats trobades reals i potencials, d) registrar de forma sistemàtica les dades significatives de la informació recollida i expressar-de forma correcta en la història clínica de fisioteràpia. |
| A27 |
Dissenyar el Pla d'Intervenció de Fisioteràpia. Elaborar un Pla específic d'Intervenció de Fisioteràpia utilitzant habilitats de resolució de problemes i raonament clínic: d'acord amb els recursos disponibles; formulant els objectius d'intervenció amb l'usuari i, si escau, amb les persones significatives del seu entorn, recollint les seves expectatives respecte a l'atenció, seleccionant els protocols o procediments més adequats a l'atenció planificada i atenent els criteris d'adequació, validesa i eficiència. |
| A28 |
Executar, dirigir i coordinar el Pla d'Intervenció de Fisioteràpia, atenent al principi de la individualitat de l'usuari i utilitzant les eines terapèutiques pròpies de la fisioteràpia, és a dir, el conjunt de mètodes, procediments, actuacions i tècniques que mitjançant l'aplicació dels mitjans físics curen, recuperen, habiliten, rehabiliten, adapten i readaptar les persones amb deficiències, limitacions funcionals, discapacitats i minusvalideses; prevenen les malalties i promouen la salut a les persones que volen mantenir un nivell òptim de salut. Això implica establir i aplicar els mitjans físics terapèutics en els tractaments que es presten als usuaris de totes les especialitats de medicina i cirurgia on sigui necessària l'aplicació dels mitjans esmentats. Dissenyar i aplicar exercicis terapèutics, amb mètodes especials, per a les malalties i lesions cardiorespiratòries, ortopèdiques, traumatològiques, pediàtriques, reumatològiques, geriàtriques, neurològiques, pneumòleg, esportives, així com per les alteracions del raquis, la incontinència urinària i fecal i els exercicis maternals prepart i postpart. Dissenyar i aplicar els procediments de cinesiteràpia, mobilització, manipulació, massoteràpia, teràpia manual, osteopatia, quiropràxia i la resta de tècniques manuals. Dissenyar i aplicar les diferents modalitats de electroteràpia, termoteràpia i crioteràpia, fotototerapia, ultrasonoteràpia, vibroteràpia, magnetoteràpia, ergoteràpia i pressoteràpia. Dissenyar i aplicar les diferents modalitats d'hidroteràpia, balneoteràpia, climatoterápia, talassoteràpia, etc. Dissenyar i aplicar les diverses modalitats dels mètodes i tècniques terapèutiques reflexes així com d'altres teràpies manuals específiques, alternatives o complementàries afins al camp de competència de la fisioteràpia. Establir i aplicar el tractament en grups a usuaris amb problemes similars. Fomentar la participació de l'usuari i la família en el seu procés de recuperació. Prevenir i evitar els riscos en l'aplicació del tractament. Establir el pla de pautes que ha de seguir durant el tractament. |
| A29 |
Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament de fisioteràpia amb relació als objectius marcats i als criteris de resultats establerts. Serà necessari: definir i establir els criteris de resultats, realitzar la valoració de l'evolució del pacient / usuari, redissenyar els objectius segons la valoració, si cal, i adequar el pla d'intervenció o tractament als nous objectius, si escau. |
| A31 |
Proporcionar una atenció de fisioteràpia de manera eficaç, atorgant una assistència integral als pacients / usuaris, per la qual cosa serà necessari interpretar les prescripcions facultatives; preparar l'entorn en què es durà a terme l'atenció de fisioteràpia perquè sigui confortable, mantenir informat al pacient del tractament que se li aplica, explicant les proves i maniobres que se li practiquen, la preparació que requereixen i demanar-li que col • labori en tot moment, registrar diàriament l'aplicació de l'atenció en fisioteràpia, l'evolució i els incidents, identificar signes i símptomes d'alteració de les funcions biològiques relacionats amb l'atenció de fisioteràpia, controlar i interpretar els signes vitals durant l'execució del tractament diari, orientar les activitats i l'actuació en relació als pacients / usuaris, del personal no sanitari i subaltern, i avaluar la pròpia atenció proporcionada als pacients / usuaris. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A25 |
Conèixer les característiques del pacient neurològic
Conèixer els elements discriminants per a cada procés patològic
Conèixer el procés d'envelliment
Conèixer els sistemes de classificació de la gent gran
Conèixer la patologia de l'envelliment
Conèixer les característiques i els problemes del pacient amputat, i saber aplicar les tècniques adequades
Conèixer el procés de l'embaràs i el part
Saber dissenyar i aplicar el pla de tractament pel pre-part, part i post-part
Conèixer les causes d'incontinència
Conèixer i saber aplicar les tècniques de Fisioteràpia en els pacients amb incontinència d'orina i fecal
| | A27 |
Marcar objectius terapèutics i preventius a curt i llarg termini
Aplicar adequadament les tècniques fisioterapèutiques generals i específiques per assolir els objectius proposats
Saber dissenyar el pla de tractament
| | A28 |
Aplicar adequadament les tècniques fisioterapèutiques generals i específiques per assolir els objectius proposats
Conèixer el procés de l'embaràs i el part
Saber dissenyar i aplicar el pla de tractament pel pre-part, part i post-part
Conèixer les causes d'incontinència
Conèixer i saber aplicar les tècniques de Fisioteràpia en els pacients amb incontinència d'orina i fecal
| | A29 |
Marcar objectius terapèutics i preventius a curt i llarg termini
| | A31 |
Conèixer i preveure totes les situacions de risc per al pacient en el context de la Fisioteràpia
Saber avaluar la situació del pacient dins de cada nivell de la patologia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
RA2. Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Neurologia
|
La fisioteràpia en neurologia
Avaluació bàsica del pacient neurològic
Fisioteràpia amb AVC
Fisioteràpia amb TCE
Fisioteràpia amb Parkinson
Fisioteràpia amb EM i malalties de les motoneurones
Fonaments de la fisioteràpia en el tractament de Les lesions nervioses perifèriques
Processos patològics dels nervis perifèrics
La lesió medul.lar
Fisioteràpia en els problemes de deglució
Envelliment: Osteoporosi i Artrosi |
Fisioteràpia en la patologia neurològica infantil |
Introducció a la Fisioteràpia Pediàtrica Fitxer
Marxa de puntetes TEA Fitxer
Desenvolupament Psicomotriu Fitxer
El Nen Prematur Fitxer
Avaluar en Fisioteràpia pediàtrica Fitxer
Teràpies assistides amb cavalls/Hidroterapia Fitxer
Estratègies d'intervenció Fitxer
Retard Psicomotor. Fisioteràpia.
Activitat bucofacial
Ajuts tècnics en Pediatria Fitxer
Luxació de Maluc Fitxer
Osteoartritis septica Fitxer
Espina Bífida Fitxer
Artritis idiopática juvenil Fitxer
Activitat Bucofacial Fitxer
PARÀLISI CEREBRAL INFANTIL |
La Fisioteràpia en els pacients cremats. |
Tractament del pacient cremat |
Fisioteràpia en geriatria |
CARACTERÍSTIQUES DE LA FISIOTERÀPIA GERIÀTRICA
RECURSOS ASSISTENCIALS
IMMOBILITZACIÓ
COMUNICACIÓ
LA MARXA GERIÀTRICA
CODI ICTUS
B. PSICOLOGIA
TEORIA GRUPAL
VALORACION EN GERIATRIA
ABORDAJE DE LAS DEMENCIAS
ABORDAJE DE LAS DEMENCIAS MP4 INV Fitxer
APRAXIES Fitxer
Ocult per als estudiants
PRAXIAS MP4 INV Fitxer
SDR IMMOBILITAT Fitxer
Ocult per als estudiants
SDR DE INMOVILIDAD MP4 INV Fitxer
CAIGUDES Fitxer
Ocult per als estudiants
CAIDAS MP4 INV |
Activitat física i exercici terapeutic |
Activitat física i exercici físic |
Fisioteràpia en pacients amputats |
Tractament del pacient amputat en les diferents fases de recuperació.
Pròtesis
Embenats |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques clíniques |
|
120 |
30 |
150 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Pràctiques clíniques |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els alumnes disposen dels correus dels professors per a poder-se comunicar amb ells i plantejar els dubtes que tinguin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Examen tipus test
Examen amb preguntes curtes o a desenvolupar |
|
Altres |
|
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
En funció dels casos clíncs que es treballin l'alumne haurà de buscar
fonts d'informació fiables i actualitzades.
La bibliografia recomanada en les diferents assignatures del grau serà molt
útil per poder treure el màxim profit de les pràctiques i els casos. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|