Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Aplicar las teorías existentes sobre la gestión y dirección de los recursos humanos en las organizaciones |
| CE4 |
Reconocer la complejidad y el carácter dinámico e interrelacional del trabajo y de sus agentes sociales, atenediendo de forma integrada a sus perspectivas jurídica, organizativa, psicológica, sociológica, histórica y económica |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Conoce los recursos humanos de las organizaciones públicas y privadas
Identifica las diversas teorías que han configurado la psicología industrial y del trabajo
| | CE4 |
Genérico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1: Models i teories en psicologia del treball |
1.1 Introducció
1.2 Models i teories |
Tema 2: Ocupació i el contracte psicològic |
2.1 Ocupació
2.2 El contracte psicològic
|
Tema 3: Cultura, clima i lideratge organitzacional. |
3.1 Cultura i elements que la composen
3.2 Clima laboral
3.3 Lideratge organitzacional |
Tema 4; Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball |
4.1 Anàlisi de llocs de treball
4.2 Descripció de llocs de treball
4.3 Valoració de llocs de treball |
Tema 5: Aspectes individuals del comportament humà: les competències professionals. |
5.1 Competències
5.2 Actituts
5.3 Motivació
5.4 Personalitat |
Tema 6: Psicologia de la comunicació a les organitzacions |
6.1 El model de comunicació
6.2 La comunicació organitzacional |
Tema7: Psicologia dels grups, equips de treball i negociació |
7.1 Els grups a les organitzacions
7.2 Els equips de treball
7.3 Negociació |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
0 |
3 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
20 |
30.5 |
50.5 |
Sesión magistral |
|
40 |
46.5 |
86.5 |
Atención personalizada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es tracta d'una sessió on el professor/a es presenta als nou alumnat, recull informació sobre els coneixements previs d'aquests en la matèria a tractar, interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques i/o dinàmica a l'aula .
A continuació, s'explicarà el contingut de l'assignatura, els objectius,la metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
I abans de finalitzar,es deixarà un temps per a preguntes i precs per al alumnat. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació de casos pràctics o dinàmiques problema, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució ,la majoria en l'aula. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar al professor/a en el temps d'entrega establert per aquest, amb penalització en cas de no fer-ho. |
Sesión magistral |
Durant la sessió magistral el professor/a exposarà de manera oral els continguts teòrics de l'assignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i amb els tallers de pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes puguin presentar.
Dita exposició anirà recolzada amb presentacions de Powerpoint i altres mitjans que es considerin convenients per la correcta realització de la classe. |
Atención personalizada |
L'alumne té dret a demanar tant via e-mail com presencialment una atenció personalitzada pel part del professor/a, per tal de ressoldre els dubtes que hi vagin surtint al llarg de l'assignatura.
Aquests dubtes poden ser tant de la teoria donada com dels treballs pràctics a desenvolupar. |
descripción |
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumne per aclarir els dubtes teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
L'alumne presentarà un treball amb pes final a la nota (segons s'indicarà al pla de treball) en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.
L'entrega del treball es realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a. (e-mail, paper o espai obert al moodle).
És imprescindible que el treball proposat pel professor/a sigui presentat en els terminis i amb els requisits establerts per tal de superar la part pràctica de l'assignatura.
Notes inferiors a 5 es comptaran com a no superat i suposaran que l'alumne hagi de presentar-se a l'examen pràctic de segona convocatòria.
Per altra banda, els alumnes presentaran la tasca realitzada cada dia a la sessió pràctica (seminaris). Aquesta tasca no implica temps de dedicació fora de l'aula donat que s'entregarà al/la professor/a en finalitzar la classe. D'aquesta manera, a final de curs, cada alumne haurà presentat un dossier amb totes les activitats realitzades durant els seminaris que serviran per a comprovar l'assistència mínima del 80% als seminaris i veure'n el grau d'aprofitament.
Si l'assistència no arriba al 80% exigit, l'alumne/a s'haurà d'avaluar de la part pràctica,m en segona convocatòria. |
30%
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
María Angustias MArtín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
TRECHERA, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo, Bilbao: Desclée de Brouwer, (2000)
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales, Madrid: McGraw-Hill, (2000)
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial vértice, 2008
ROBBINS, S.P., Comportamiento Organizacional, México: Prentice Hall, (2006)
PALACÍN DESCALS, F.J. (coord.), Psicología de la Organización, Prentice Hall, (2005)
GIL,F. DE LA HERA,C., Introducción a la psicología de los grupos.Teoría y aplicación, Síntesis, (2000)
Pereda, s; Berrocal, F. y Alonso, M.A., Bases de la Psicología del Trabajo para la gestión de Recursos Humanos, Síntesis, 2014
Munchinsky, P.M., Psicología Aplicada al trabajo, Thompson, 2007
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|