Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE4 |
Reconocer la complejidad y el carácter dinámico e interrelacional del trabajo y de sus agentes sociales, atenediendo de forma integrada a sus perspectivas jurídica, organizativa, psicológica, sociológica, histórica y económica |
| CE6 |
Realizar funciones de asesoramiento, representación, negociación y resolución de conflictos en los diferentes ámbitos de las relaciones laborales |
| CE7 |
Intervenir y gestionar socio-laboralmente en las relaciones laborales |
| CE8 |
Aplicar las diferentes técnicas propias de la gestión de los recursos humanos, de la investigación social y de la evaluación y la auditoría laboral |
| CE12 |
Analizar y diagnosticar situaciones y problemas del mercado de trabajo (inmigración, igualdad por razón de género, desarrollo local, ...) |
| CE14 |
Intervenir, asesorar y gestionar la prevención de riesgos laborales |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE4 |
Adquiere herramientas teóricas y analíticas para comprender la complejidad del fenómeno del trabajo y la ocupación en la sociedad actual
| | CE6 |
Genérico
| | CE7 |
Genérico
| | CE8 |
Planifica y gestiona de forma integrada los recursos humanos
| | CE12 |
Genérico
| | CE14 |
Genérico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1.- Conceptes bàsics de selecció de personal. |
|
Tema 2.- Metodologia del procés de selecció clàssic. |
|
Tema 3.- Selecció de personal basada en competències. |
|
Tema 4.- Anàlisi i Descripció de lloc de treball. El Perfil professional. El reclutament. |
|
Tema 5.- La pràctica efectiva de la selecció de personal a les empreses. |
- Tècniques i instruments utilitzats en el procés de selecció de personal (Eines de preselecció, Proves professionals o de coneixements, Proves en situacions reals o simulades, Outdoor training).
- L’entrevista de selecció de personal (Cracteristiques i models de l’entrevista de selecció, Funcions de l’entrevista, Metodologia i organització de l’entrevista, Insuficiencies i problemes que genera l’entrevista).
- Avaluació dels candidats.
- Limitacions etiques i legals dels procés de selecció.
|
Tema 6.- Casos pràctics. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión magistral |
|
20 |
14 |
34 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
30 |
40 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sesión magistral |
Es l’exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. L'assistència a les sessions magistrals serà obligatòria.
Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura motivarà la seva exclusió de la classe. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Consisteix en la formulació d’un cas o problema, amb el posterior anàlisi de la situació, la seva resolució i en algunes ocasions un debat.
Normalment es una activitat autònoma, individual o en petit grup, on el resultat s’haurà de presentar per escrit al professor.
L'assistència a les Activitats de resolució de problemes serà obligatòria.
Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura motivarà la seva exclusió de la classe. |
Atención personalizada |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. |
descripción |
Es
faran tutories setmanals de forma
presencial o virtual d’una hora per aclarir i consultar els dubtes de
l’assignatura. Els alumnes també es podran posar en contacte amb els professors
de l’assignatura a través del correu electrònic. També s’obriran fòrums específics
per cada tema perquè es puguin plantejar els dubtes de l‘assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolució dels casos pràctics, que seran tres:
A)Disseny d'un procés de selecció: On es realitzarà un cas general de selecció, L'anàlisi i descripció d'un lloc de treball, El perfil d'un lloc de treball, Determinació de les fonts de reclutament, i disseny correcte de les fases d'un procés de selecció.
B) Avaluació d'un candidat: On es realitzarà una entrevista preliminar, Proves Psicotécniques, Proves de competències, Elaboració d'una prova Situacional, Elaboració d'un outdoor training, i una entrevista en profunditat.
C)Informe d'un candidat en relació a un proces de selecció.
Aquests casos s’hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. |
La practica A tindrà un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts).
La practica B tindrà un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts).
La practica C tindrà un valor del 20% (2 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 10% (1 punt). Cadascun d'ells s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'algun d'aquest casos comportara la qualificació de No Apte. |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. L'avaluació en segona convocatòria pels alumnes que No han assistit a les classes magistrals o activitats de resolució de problemes serà: - Realització d'un treball on hauran de fer les següents tasques: Anàlisi i descripció de un lloc de treball, Perfil del lloc, Determinar les fonts de reclutament, Fer un Anunci de reclutament, Dissenyar un proces de selecció, Correcció de proves psicotècniques d'un candidat, Correcció de proves de competències d'un candidat, Realització d'un entrevista en profunditat a un candidat i Elaboració d'un Informe a un candidat. Aquest treball tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts). - Un control tipus test basat en el contingut de les sessions magistrals. Aquest Control tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts). Cadascuna de les parts s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'alguna d'aquestes parts comportarà la qualificació de No Apte. L'avaluació en segona convocatòria pels alumnes que han assistit a les classes magistrals o activitats de resolució de problemes serà: - Els alumnes que no han superat algun dels casos o problemes els podran repetir i entregar per superar la part pràctica en la segona convocatòria. Cal remarcar que per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts) en el cas A, 20% (2 punts) en el cas B, i 10% (1 punt) en el cas C. Cadascun d'ells s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'algun d'aquest casos comportara la qualificació de No Apte. |
Básica |
De ANSORENA CAO, Alvaro, 15 pasos para la selección de personal con exito., , Paidós Empresa.
Pereda Marín, Santiago y Berrocal Berrocal, Francisca, Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por Competencias, 2a., Editorial Universitaria Ramón Areces
OLLEROS, Manuel., El proceso de captación y selección de personal., , Gestión 2000.
FERNANDEZ-RIOS, M, Analisis y descripcion de puestos de trabajo. , , Diaz de Santos.
HAY Group., Factbook Recursos Humanos., , Aranzadi & Thompson.
Chamorro-Premuzic, Tomás, Psicología de la selección de personal, , Tea ediciones
Pereda Marín, Santiago y Berrocal Berrocal, Francisca, Dirección y Gestión de Recursos Humanos por Competencias, , Edtorial Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PSICOLOGÍA DEL TRABAJO Y DE LAS ORGANIZACIONES/15204010 | PSICOLOGÍA DE LOS RECURSOS HUMANOS/15204115 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|