DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) HABILITATS DEL TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS I RECURSOS HUMANS Código 15234004
Titulación
Grau en Relacions Laborals i Recursos Humans (2022)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
JORDI AMOROS, CATALINA
Correo-e anna.pallares@urv.cat
angeles.galiana@urv.cat
elisabet.cerrato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
Profesores/as
PALLARÉS SERRANO, ANA
GALIANA SAURA, ÁNGELES
CERRATO GURI, ELISABET
JORDI AMOROS, CATALINA
Web
Descripción general e información relevante

L’assignatura d’habilitats del tècnic en Relacions laboral i recursos humans és una assignatura impartida en el primer quadrimestre del primer any de grau, i la seva finalitat es introduir a l’estudiant als aspectes necessaris de funcionament de la facultat, i preparar-li amb els recursos necessaris sobre funcionament i ús del CRAI, ús de les TIC a la universitat, expressió oral i escrita i vocabulari necessari en l’àmbit  ciències socials i jurídiques.

Aquesta assignatura constarà de mòduls presencials i d'altres on-line per tal  que els estudiants coneguin les eines que s'utilitzen al llar del grau.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE1 Identificar i interpretar correctament els elements bàsics del sistema jurídic
 CE6 Identificar la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional e la feina i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les perspectives organitzativa i econòmica
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE1 Identificar i interpretar drets subjectius
Comprendre el sentit de las normes jurídiques
 CE6 Conèixer el caràcter complex i interrelacional de les relacions laborals
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Mòdul I- La URV
Mòdul II- Les TIC aplicades a les ciències socials.
Mòdul III Competències comunicatives orals
Mòdul IV- Competències comunicatives escrites (I)
Mòdul V - Competències comunicatives escrites (II).Aproximació al llenguatge i metodologia propis del Dret

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
CT2
2 2.5 4.5
Sessió Magistral
CE1
CE6
CT1
10 10 20
Seminaris
CT1
10 18 28
Treballs
CE1
CE6
CT1
CT2
CT3
CT4
10 20 30
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CT2
CT3
CT4
6 12 18
Atenció personalitzada
8 8 16
 
Proves orals
CT2
CT4
0.5 1.5 2
Proves objectives de tipus test
CE1
CE6
CT1
CT2
CT3
CT4
0.5 2 2.5
Proves de validació
CT2
1 10 11
Proves pràctiques
CT1
CT2
CT3
CT4
3 15 18
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Les primeres sessions de l'assignatura serveixen per donar una visió global de la Universitat i en concret de la Facultat de Ciències Jurídiques.
Així mateix és farà la prova de nivell de la llengua estrangera.
Sessió Magistral Les sessions magistrals es compaginen amb les exposicions a classe per part del/la professor/a de cadascuna de les diferents temàtiques de l'assignatura
Seminaris Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals, afavorint la participació activa del/la alumne.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant fora de l'aula.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Sessions individuals o grupals amb els professors de l'assignatura o amb els tutors per resoldre dubtes i qüestions pendents

Atenció personalitzada
descripción

Durant el període de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
CE1
CE6
CT1
CT2
CT3
CT4
L'alumne haurà de realitzar un treball individual proposat pel professorat (en forma de resum/abstract i la identificació de les paraules clau) 30
Proves de validació
CT2
L'alumne ha de realitzar les activitats que es proposen durant el curs, que són condició necessària per poder presentar-se a l'avaluació continuada. També ha d'assistir a un mínim del 80% de les sessions. 10
Proves orals
CT2
CT4
L'alumne/a ha de presentar una exposició oral a partir de la qual s'avaluaran les tècniques de comunicació oral ensenyades durant les classes 30
Proves objectives de tipus test
CE1
CE6
CT1
CT2
CT3
CT4
L'alumne haurà de respondre un qüestionari sobre llenguatge jurídic i de les ciències socials, així com relatiu a les fonts del dret. 30
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació de l'assignatura és continuada.

Els alumnes han de presentar-se a totes les proves per fer mitja.

Per optar a l'avaluació continuada, caldrà haver realitzat les proves que s'hi fixin com obligatòries però no avaluatives i haver assistit a un 80% mínim de les classes. Això comportarà un 10% de l'avaluació final.

Les proves avaluatives seran l'elaboració d'un text escrit en forma de resum i abstract, així com la identificació de les paraules clau a partir de la lectura d'un text sobre un tema d'actualitat i amb rellevància jurídica (30% de la qualificació final) i l'enregistrament d'una exposició oral que determinaran els professors de l'assignatura (30% de la qualificació final). Aquestes dues proves es realitzaran en grups o de forma individual, d'acord amb els criteris assenyalats a classe. També es realitzarà una prova en forma de qüestionari (30%).

A la segona convocatòria l'alumne haurà de presentar-se a totes les proves que no hagi superat durant el curs, a més d'haver de realitzar les proves obligatòries i la visita al CRAI que s'organitzi pels professors. En cas que no hagi superat cap de les dues proves o no hagi optat a l'avaluació continuada, caldrà repetir ambdues.


Fonts d'informació

Bàsica

http://www.urv.cat

http://moodle.urv.net

Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/

TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm

Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/

Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php

Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/

ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.

ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros

BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa

CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.

CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona. Paidós.

CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.

CASSANY, D. (2002): La cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.

 

CASSANY, D., LUNA, M. y SANZ, G. (1991):

44 Exercicis per a un curs d’expressió escrita

. Barcelona, Graó

LÁZARO CARRETER, Fernando: El dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg. MORALES, C.J. (2007):

Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones

. Madrid. Alianza Cine y Comunicación

QUENEAU, R. (1996):

Ejercicios de estilo

. Madrid. Cátedra

SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):

Comprensión y redacción de textos,

Madrid, Edebé

Barkley, Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones Morata, 2007

 

Brown J. Palincsar A. (1989) Guided, Comparative Learning and Individual Knowledge Acquisiton. In Resni

 

L. (Ed.), Knowing, Learning, and Instruction. Essays in Honor of Robert Glaser.

Hillsdale

NJ

, Erlbaum.

 

 

Jones S. (1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.

Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning: Cooperation in the College Classroom,

Edina

,

Minnesota

: Interactive Book Company.

Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica.

Barcelona

: Graó.

Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York

Lamo de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo: Madrid.

Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.