DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) PSICOLOGIA DEL TREBALL I DE LES ORGANITZACIONS Código 15904013
Titulación
Doble titulació de grau en Dret i en Relacions Laborals i Ocupació (2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
BOADA CUERVA, MARIA
Correo-e maria.boada@urv.cat
Profesores/as
BOADA CUERVA, MARIA
Web
Descripción general e información relevante

 L'assignatura vol ser una introducció a la psicologia del treball aplicada al comportament organitzacional, estudiat a través de les estructures organitzacionals i la seva interacció amb els individus.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE2 Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE2 Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Identifica les diverses teories que han configurat la psicologia industrial i del treball
 CE4 Genèric
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1: Models i teories en psicologia del treball 1.1 Introducció
1.2 Models i teories
Tema 2: Ocupació i el contracte psicològic 2.1 Ocupació
2.2 El contracte psicològic
Tema 3: Cultura, clima i lideratge organitzacional. 3.1 Cultura i elements que la composen
3.2 Clima laboral
3.3 Lideratge organitzacional
Tema 4; Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball 4.1 Anàlisi de llocs de treball
4.2 Descripció de llocs de treball
4.3 Valoració de llocs de treball
Tema 5: Aspectes individuals del comportament humà: les competències professionals. 5.1 Competències
5.2 Actituts
5.3 Motivació
5.4 Personalitat
Tema 6: Psicologia de la comunicació a les organitzacions 6.1 El model de comunicació
6.2 La comunicació organitzacional
Tema7: Psicologia dels grups, equips de treball i negociació 7.1 Els grups a les organitzacions
7.2 Els equips de treball
7.3 Negociació

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
CE2
3 0 3
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE2
20 30.5 50.5
Sessió Magistral
CE2
40 46.5 86.5
Atenció personalitzada
CE2
3 3 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es tracta d'una sessió on el professor/a es presenta als nou alumnat, recull informació sobre els coneixements previs d'aquests en la matèria a tractar, interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques i/o dinàmica a l'aula .
A continuació, s'explicarà el contingut de l'assignatura, els objectius,la metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
I abans de finalitzar,es deixarà un temps per a preguntes i precs per al alumnat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació de casos pràctics o dinàmiques problema, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució ,la majoria en l'aula. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar al professor/a en el temps d'entrega establert per aquest, amb penalització en cas de no fer-ho.
Sessió Magistral Durant la sessió magistral el professor/a exposarà de manera oral els continguts teòrics de l'assignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i amb els tallers de pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes puguin presentar.
Dita exposició anirà recolzada amb presentacions de Powerpoint i altres mitjans que es considerin convenients per la correcta realització de la classe.
Atenció personalitzada L'alumne té dret a demanar tant via e-mail com presencialment una atenció personalitzada pel part del professor/a, per tal de ressoldre els dubtes que hi vagin surtint al llarg de l'assignatura.
Aquests dubtes poden ser tant de la teoria donada com dels treballs pràctics a desenvolupar.

Atenció personalitzada
descripción
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumne per aclarir els dubtes teòrics i pràctics de l'assignatura.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE2
L'alumne presentarà un treball amb pes final a la nota (segons s'indicarà al pla de treball) en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.

L'entrega del treball es realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a. (e-mail, paper o espai obert al moodle).

És imprescindible que el treball proposat pel professor/a sigui presentat en els terminis i amb els requisits establerts per tal de superar la part pràctica de l'assignatura.

Notes inferiors a 5 es comptaran com a no superat i suposaran que l'alumne hagi de presentar-se a l'examen pràctic de segona convocatòria.

Per altra banda, els alumnes presentaran la tasca realitzada cada dia a la sessió pràctica (seminaris). Aquesta tasca no implica temps de dedicació fora de l'aula donat que s'entregarà al/la professor/a en finalitzar la classe. D'aquesta manera, a final de curs, cada alumne haurà presentat un dossier amb totes les activitats realitzades durant els seminaris que serviran per a comprovar l'assistència mínima del 80% als seminaris i veure'n el grau d'aprofitament.
Si l'assistència no arriba al 80% exigit, l'alumne/a s'haurà d'avaluar de la part pràctica,m en segona convocatòria.
30%

















20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica María Angustias MArtín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
TRECHERA, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo, Bilbao: Desclée de Brouwer, (2000)
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales, Madrid: McGraw-Hill, (2000)
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial vértice, 2008
ROBBINS, S.P., Comportamiento Organizacional, México: Prentice Hall, (2006)
PALACÍN DESCALS, F.J. (coord.), Psicología de la Organización, Prentice Hall, (2005)
GIL,F. DE LA HERA,C., Introducción a la psicología de los grupos.Teoría y aplicación, Síntesis, (2000)
Pereda, s; Berrocal, F. y Alonso, M.A., Bases de la Psicología del Trabajo para la gestión de Recursos Humanos, Síntesis, 2014
Munchinsky, P.M., Psicología Aplicada al trabajo, Thompson, 2007

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.