Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| CE11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| CE13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE8 |
Genèric
| | CE11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | CE12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | CE13 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Bloc I: La funció de gestionar persones
|
1. Naturalesa i activitats de la funció de gestionar persones
2. Evolució històrica de la funció de gestionar persones
3. Els agents de la funció de gestionar persones
|
Bloc II: Polítiques de recursos humans |
4. La planificació de recursos humans
5. L'anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball
6. Reclutament i selecció
7. Formació i desenvolupament
8. Avaluació de l'acompliment
9. Retribució i compensació
10. Promocions i transferències
11. Desvinculació |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
15 |
20 |
35 |
Debats |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
16 |
24 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
22 |
23 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura i els seus mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts principals de l'assignatura per part del professorat amb participació activa dels estudiants. |
Treballs |
Es realitzaran dos treballs en grup al llarg de l'assignatura, que caldrà presentar oralment i per escrit. |
Debats |
Participació activa per part dels estudiants al llarg de tota l'assignatura, tant en les classes teòriques com pràctiques, incloent la valoració dels treballs presentats per altres companys i altres iniciatives que contribueixin a l'aprenentatge col·lectiu de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Activitats, exercicis i casos al llarg de les sessions pràctiques, amb preparació prèvia per part dels estudiants en els casos que se'ls indiqui. |
descripción |
Resoldre dubtes i realitzar consultes respecte als continguts teòrics així com pel que fa als treballs de grup |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzaran dos treballs en grup al llarg de l'assignatura, que caldrà presentar oralment i per escrit. |
30% |
Debats |
|
Participació activa per part dels estudiants al llarg de tota l'assignatura, tant en les classes teòriques com pràctiques, incloent la valoració dels treballs presentats per altres companys i altres iniciatives que contribueixin a l'aprenentatge col·lectiu de l'assignatura. |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Activitats, exercicis i casos al llarg de les sessions pràctiques, amb preparació prèvia per part dels estudiants en els casos que se'ls indiqui. |
10% |
Proves mixtes |
|
Examen final de l'assignatura. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la primera convocatòria, per fer mitja entre els elements de l'avaluació continuada es requereix un mínim de 4 en cadasqun dels elements (inclòs l'examen). L'avaluació de la segona convocatòria es determina amb un pes de 50% examen i 50% treballs. Per poder presentar-se a la segona convocatòria, l'estudiant haurà d'entregar, previ a l'examen, els treballs que li indiqui el professorat.
|
Bàsica |
Miguel Martínez Lucio, International Human Resource Management: An Employment Relations Perspective, 2014,
Dolan S., Randall, S., Schuler, Valle Cabrera R., La gestión de los recursos humanos, 2007,
Stephen P Robbins, Tim Judge, Comportamiento Organizacional, 2017, Pearson
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|