Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financer, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials i econòmiques. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Analitza els problemes de l’empresa i de l’empresari.
Valora el significat dels principals instruments jurídics del tràfic empresarial.
Comprèn la normativa europea i internacional sobre ocupació i immigració.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Mercats Internacionals i la Llei: una introducció |
1. Les transaccions internacionals
2. Els operadors en les transaccions internacionals
3. La nova lex mercatoria
4. Definició i fonts
5. Aplicació de les institucions
6. La resolució de conflictes. Arbitratge Internacional |
TEMA 2. Operadors internacionals del mercat |
1. Definició
2. Les empreses multinacionals i grups d'empreses
3. Les organitzacions internacionals de negocis
4. La logística internacional
5. Els operadors del tràfic internacional
6. Els contractes internacionals
|
TEMA 3. Operacions internacionals del mercat I |
1. El Dret de contractes
2. Comerç electrònic
3. Els contractes subjectes als termes i condicions
4. Contractes de compravenda internacional: Convenció de les Nacions Unides sobre la Venda Internacional de Mercaderies (CISG)
5. Els Incoterms |
TEMA 4. Operacions internacionals del mercat II |
1. Contractes de transport internacional de mercaderies
2. Transport marítim
3. Transport terrestre per carretera
4. Transport terrestre per ferrocarril
5. Transport aeri
|
TEMA 5. Operacions internacionals del mercat III |
1. Els contractes d'asegurança del transport internacional de mercaderies
2. Les assegurances terrestres
3. El segur marítim
4. Les assegurances aèries
|
TEMA 6. Instruments negociables i financers |
1. Finançament internacional
2. Mitjans de pagament internacionals: instruments negociables
3. Crèdit documentari
4. Garanties bancàries i cartes de crèdit standby
|
TEMA 7. Les regles del mercat: Llibertat de competència |
1. Dret de la Competència Europeu
2. Conductes prohibides
2.1. Pràctiques col·lusòries
2.2. Abús de posició de domini
2.3. Control de les concentracions econòmiques
2.4. Ajudes estatals
3. Sistema disciplinari
4. La competència deslleial
5. La propietat intel·lectual |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
35 |
56 |
91 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
4 |
15 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
18 |
19 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
A l'aula ordinària formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Participació als fòrums de debat del moodle, així com a les visites de caire logístic. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
El primer dia de classe s' informarà a l'estudiant de l'atenció personalitzada i individual referent a dubtes i problemes de la matèria. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Participació als fòrums sobre temes explicats a classe, participació a classe així com participació a la visita al port de Tarragona. Es valorarà la participació activa de l'alumne. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova final que es realitzarà en la data oficial de la 1ª convocatòria. L'examen consistirà en preguntes tipus test sobre qüestions contingudes al programa de l'assignatura. Cada encert suma un punt, l'error resta 0,25. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Totes les activitats avaluatives (orals i escrites) en totes les convocatòries (1ª, 2ª, addicional)hauran de realitzar-se en anglès. En la segona convocatòria no es guarda la nota de l'avaluació continuada. La prova constarà de dues parts que es farà el mateix dia i hora: la primera un examen de preguntes curtes (70% nota final) i la segona la resolució d'un cas pràctic (30%) |
Bàsica |
Jan RAMBERG, ICC Guide to Incoterms 2010, International Chamer of Commerce, Paris, 2011 ,
Philip WOOD, The Law and practice of International Finance, Sweet & Maxwell, Londres, 2007 ,
Indira CARR, Peter STONE, International Trade Law, 5ta. Ed. 2013, Ed. Routledge
International Chamber of Commerce, Incoterms 2010: ICC Rules for the use od domestic and international trade terms, 2010,
|
|
Complementària |
Fernando MARTINEZ SANZ, Achim PUETZ, Manual de Derecho del transporte, 2010, Marcial Pons
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|