DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Código 16665103
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN , GERARD ANTHONY
Correo-e gerard.ryan@urv.cat
Profesores/as
RYAN , GERARD ANTHONY
Web http://www.jaumegene.com
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura representa és una profunda introducció al món del màrqueting. Examina la presència i el paper del màrqueting a la societat contemporània, els seus orígens històrics, evolució i desenvolupament, la naturalesa del màrqueting com a disciplina acadèmica i com a funció pràctica en la gestió estratègica de l'empresa. Examina la indústria del màrqueting, les seves sortides professionals i subdisciplines. El curs posa especial èmfasi en els aspectes creatius del màrqueting, així com en el procés estratègic de màrqueting, començant per l'entorn de màrqueting, seguit per l'anàlisi del consumidor, una introducció a la investigació dels mercats, i el desenvolupament d'estratègies de segmentació i posicionament.  A més, l'assignatura examina els desenvolupaments actuals i emergents, introdueix els estudiants al màrqueting digital i electrònic i considera les implicacions d'operar en un entorn intercultural.

Aquesta assignatura està adreçada a estudiants de màster i requereix una comprensió i una apreciació tant acadèmica/científica com pràctica/empresarial del paper del màrqueting.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
 A2 Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
 A4 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
 A5 Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Marketing en la Societat Contemporània
Tema 2. Historia i Desenvolupament del Màrqueting
Tema 3. La Disciplina de Màrqueting
Tema 4. Direcció Estratègica de Màrqueting
Tema 5. La Creativitat en Màrqueting
Tema 6. Entorn de Màrqueting
Tema 7. Investigació de Mercats
Tema 8. El Consumidor
Tema 9. Segmentació
Tema 10. Posiconament
Tema 11. e-Màrqueting
Tema 12. Màrqueting Crosscultural

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A2
A4
A5
32 36.5 68.5
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
2 4 6
Treballs
A1
A2
A4
2 18 20
 
Proves objectives de tipus test
A5
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es realitzen unes primeres sessions de presentació de l'assignatura per explicar com es vinculen les diferents temàtiques que s'explicaran al llarg del quadrimestre. A més s'explicaran conceptes bàsics per a facilitar la millor contextualització de l'estudiant.
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació.
Presentacions / exposicions Es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar.
Atenció personalitzada Amb tutories al llarg del curs.
Treballs Presentació escrita i oral del treball sobre alguns dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
Es realitzarà al despatx del professor prèvia cita o bé per email.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
Treballs en grup,i presentats a classe 50%
Proves objectives de tipus test
A5
Examen final amb preguntes tipus test 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per poder aprovar l'assignatura, és necessari aprovar, per un costat, els treballs de l'avaluació continuada, i per l'altre costat, l'examen individual final (tipus test).

Cal treure un mínim de 5/10 en els treballs i un mínim de 5/10 en l'examen final per tal d'aprovar l'assignatura.

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen;

1. apunts de classe

2. resums de classe

3. llistes de lectura

4. llistes de visualització (vídeos)

5. Recursos electrònics i en línia.

Complementària Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, 2019, Pearson Education
Philip Cateora et al., International Marketing, 18, 2021, McGraw-Hill
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, 2018, Sage
Philip Cutler et al., Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, 1, 2016, Wiley

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.