Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Prendre consciència de com els conceptes treballats al Màster s’implementen en casos i experiències empresarials reals.
Conèixer i treballar les habilitats directives des de la realitat empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
PART 1: INNOVACIÓ A L'EMPRESA |
1.1 UN CAS D'INNOVACIÓ EN UN SECTOR TRADICIONAL:
1.2 CORPORATE VENTURING. UN MODEL D'INNOVACIÓ HÍBRID
1.3 UN CAS D'INNOVACIÓ EN L'ÚS DEL PRODUCTE
|
PART 2: L'ESTRATÈGIA EMPRESARIAL |
2.1 UNA ESTRATÈGIA DE CREIXEMENT MITJANÇANT M&A
2.2 UN CAS DE FRACÀS EMPRESARIAL
2.3 UNA APOSTA PER LA RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA |
PART 3: ALTRES ASPECTES EMPRESARIALS |
3.1 EL PROJECTE REEMPRESA. UN MERCAT DE COMPRAVENDA DE PIMES |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Treballs |
|
1 |
39 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
16 |
10 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es farà una presentació de l'assignatura on es definiran els objectius, la metodologia a seguir i s'explicarà com s'avaluarà l'assignatura. S'exposaran breument els casos que es treballaran durant el curs. Es constituiran grups de treball pel desenvolupament del treball pràctic. |
Debats |
Després de cada cas exposat a l'aula, s'iniciarà un espai de debat entre els estudiants, proposant diferents punts de vista i moderats pel professor. |
Treballs |
Es realitzaran dos treballs, un sobre un cas a escollir de la part 1 i un altre a escollir entre els casos de la part 2. En cada un dels treballs els estudiants hauran d'aprofundir en els aspectes teòrics relacionats amb el cas o experiència escollit i realitzar una valoració crítica del mateix. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A cadascuna de les sessions es presentarà, per part de representants de les diferents empreses i/o institucions, un cas o experiència empresarial. Les sessions per tant, tindran un caire práctic on s'analitzaran casos reals. |
Atenció personalitzada |
Temps per a resoldre dubtes i atendre els estudiants |
descripción |
El professor mantindrà contacte setmanal amb tots els grups per orientar la trajectòria dels treballs i atendre els dubtes que sorgeixin. En cas que no sigui possible realitzar els contactes de forma presencial, es faran remotament a través de MsTeams. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
Després de cada cas o experiència empresarial, es proposarà un debat sobre el mateix. S'avaluarà tant l'assistència com la participació en les sessions i debats. Per cada falta d'assistència no justificada adequadament es baixarà un 5% de la nota. Per cada debat en que no s'hagi participat es reduirà la nota un 2%. |
20% |
Treballs |
|
Els estudiants hauran de realitzar dos treballs durant el curs. Hauran de triar un cas o experiència de la part 1 i un cas o experiència de la part 2.
En cada treball s'haurà d'exposar el cas, aprofundir en les bases teòriques i/o conceptuals i realitzar una valoració crítica del mateix. |
80% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquells treballs suspesos en primera convocatòria, es podran tornar a lliurar, amb els canvis i esmenes necessaris, en segona convocatòria, segons data en calendari d'exàmens.En aquest cas, els treballs tindran una ponderació del 50% de la nota final cadascun. Únicament en el cas que sigui beneficiós per l'estudiant es podrien aplicar els pesos de la primera convocatòria: treballs 40% cadascun + 20% d'assistència i participació.
|
Bàsica |
Robert M. Grant, Dirección Estratégica: conceptos, técnicas y aplicaciones, , 2006
Guerras Martín, Luis Ángel, ed. Navas López, José Emilio, ed., Casos de dirección estratégica de la empresa, 4a, 2008
Álvaro Diez Avilés y Josep Maria Vallvé i Guionnet, El batacazo emprendedor: Aprende de nuestros errores y alcanza el éxito, , 2020
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|