DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) CASOS I EXPERIÈNCIES EMPRESARIALS Código 16665201
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CÀMARA TURULL, XAVIER
Correo-e xavier.camara@urv.cat
Profesores/as
CÀMARA TURULL, XAVIER
Web
Descripción general e información relevante En aquesta assignatura es proporciona a l'estudiant l'aplicació real dels continguts de les assignatures del màster a través del anàlisis de casos i experiències empresarials amb l'objectiu d'integrar l'aprenentatge dins de l'aula amb la realitat empresarial.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Prendre consciència de com els conceptes treballats al Màster s’implementen en casos i experiències empresarials reals.
Conèixer i treballar les habilitats directives des de la realitat empresarial.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
PART 1: INNOVACIÓ A L'EMPRESA 1.1 UN CAS D'INNOVACIÓ EN UN SECTOR TRADICIONAL:
1.2 CORPORATE VENTURING. UN MODEL D'INNOVACIÓ HÍBRID
1.3 UN CAS D'INNOVACIÓ EN L'ÚS DEL PRODUCTE
PART 2: L'ESTRATÈGIA EMPRESARIAL 2.1 UNA ESTRATÈGIA DE CREIXEMENT MITJANÇANT M&A
2.2 UN CAS DE FRACÀS EMPRESARIAL
2.3 UNA APOSTA PER LA RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA
PART 3: ALTRES ASPECTES EMPRESARIALS 3.1 EL PROJECTE REEMPRESA. UN MERCAT DE COMPRAVENDA DE PIMES

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A3
3 0 3
Debats
A3
5 0 5
Treballs
A3
1 39 40
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A3
16 10 26
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es farà una presentació de l'assignatura on es definiran els objectius, la metodologia a seguir i s'explicarà com s'avaluarà l'assignatura. S'exposaran breument els casos que es treballaran durant el curs. Es constituiran grups de treball pel desenvolupament del treball pràctic.
Debats Després de cada cas exposat a l'aula, s'iniciarà un espai de debat entre els estudiants, proposant diferents punts de vista i moderats pel professor.
Treballs Es realitzaran dos treballs, un sobre un cas a escollir de la part 1 i un altre a escollir entre els casos de la part 2. En cada un dels treballs els estudiants hauran d'aprofundir en els aspectes teòrics relacionats amb el cas o experiència escollit i realitzar una valoració crítica del mateix.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària A cadascuna de les sessions es presentarà, per part de representants de les diferents empreses i/o institucions, un cas o experiència empresarial. Les sessions per tant, tindran un caire práctic on s'analitzaran casos reals.
Atenció personalitzada Temps per a resoldre dubtes i atendre els estudiants

Atenció personalitzada
descripción

El professor mantindrà contacte setmanal amb tots els grups per orientar la trajectòria dels treballs i atendre els dubtes que sorgeixin. En cas que no sigui possible realitzar els contactes de forma presencial, es faran remotament a través de MsTeams.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
A3
Després de cada cas o experiència empresarial, es proposarà un debat sobre el mateix. S'avaluarà tant l'assistència com la participació en les sessions i debats. Per cada falta d'assistència no justificada adequadament es baixarà un 5% de la nota. Per cada debat en que no s'hagi participat es reduirà la nota un 2%. 20%
Treballs
A3
Els estudiants hauran de realitzar dos treballs durant el curs. Hauran de triar un cas o experiència de la part 1 i un cas o experiència de la part 2.
En cada treball s'haurà d'exposar el cas, aprofundir en les bases teòriques i/o conceptuals i realitzar una valoració crítica del mateix.
80%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Aquells treballs suspesos en primera convocatòria, es podran tornar a lliurar, amb els canvis i esmenes necessaris, en segona convocatòria, segons data en calendari d'exàmens.En aquest cas, els treballs tindran una ponderació del 50% de la nota final cadascun. Únicament en el cas que sigui beneficiós per l'estudiant es podrien aplicar els pesos de la primera convocatòria: treballs 40% cadascun + 20% d'assistència i participació.


Fonts d'informació

Bàsica Robert M. Grant, Dirección Estratégica: conceptos, técnicas y aplicaciones, , 2006
Guerras Martín, Luis Ángel, ed. Navas López, José Emilio, ed., Casos de dirección estratégica de la empresa, 4a, 2008
Álvaro Diez Avilés y Josep Maria Vallvé i Guionnet, El batacazo emprendedor: Aprende de nuestros errores y alcanza el éxito, , 2020

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.