Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives de gestió de persones i ser capaç de dur a terme negociacions per obtenir acords favorables i sostenibles en l'àmbit de la gestió empresarial. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Identifica elements de l’entorn que tinguin influència controlable o incontrolable en l’expansió internacional.
Inicia i desenvolupa l’activitat exterior de l’empresa.
Sap dissenyar una estratègica comercial competitiva segons el mercat internacional escollit.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
BLOC I. CONCEPTES BÀSICS DEL MÀRQUETING INTERNACIONAL |
|
TEMA 1. Introducció al Màrqueting Internacional. |
1.1. El mercat global
1.2. Dimensions del mercat global
1.3. El marc teòric ERPG
1.4. Pimes i empreses grans en el mercat global
|
BLOC II. MÀRQUETING ESTRATÈGIC INTERNACIONAL |
|
TEMA 2. Anàlisi del macro-entorn internacional. |
2.1. L'entorn econòmic
2.2. L'entorn cultural i social
2.3. L'entorn polític i legal
2.4. Informació i tecnologia
|
TEMA 3. Segmentació i posicionament en el mercat internacional |
3.1. Segmentació del mercat global
3.2. Definició del públic objectiu global
3.3. Posicionament global del producte
|
TEMA 4. Estratègies d'internacionalització |
5.1 Estratègies per a la penetració i expansió en el mercat internacional
5.1.1. Exportacions directes i indirectes
5.1.2. Estratègies intermèdies
5.1.3. Estratègies jerarquiques |
BLOC III. ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING MIX EN MERCATS INTERNACIONALS
|
|
TEMA 5. El desenvolupament de productes i serveis per al mercat global
|
6.1. Conceptes bàsics: adaptar o estandarditzar
6.2. Disseny del producte global
6.3. Màrqueting de serveis en l'àmbit internacional
6.4. Nivells de saturació del producte en mercats globals
6.5. Nous productes en el màrqueting internacional
6.6. La denominació d'origen
7.7. Marques globals
|
TEMA 6. La fixació de preus en el mercat global |
7.1. Estratègies de fixació de preus globals
7.2. Influències de l'entorn sobre fixació de preus
7.3. Factors interns empresarials
7.4. Assignació de preus d'una línia de productes en el mercat internacional
7.5. Incoterms
|
TEMA 7. Sistemes de distribució internacional |
8.1. Objectius i restriccions de canals
8.2. Factors que defineixen la selecció de canals de distribució
8.3. Estructura dels canals de distribució
8.4. Innovació de canals internacionals
8.5. Estratègia de canals per a la penetració en nous mercats
8.6. Els mercats gris
|
TEMA 8. Estratègies de promoció en el mercat internacional |
9.1. El procés de comunicació
9.2. Estratègies de promoció internacional
9.3. Publicitat global
9.4. Mitjana planning i anàlisi
9.5. Gestió de força de vendes
9.6. Altres formes de promoció en el mercat internacional
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
34 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
35 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
28 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del mòdul
Presentació de l'estructura i les unitats del mòdul
Presentació de l'avaluació que es porta a terme i dels objectius d'aprenentatge del curs
|
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes, anàlisi i debats relacionats amb els continguts del mòdul.
|
Presentacions / exposicions |
Presentació escrita dels treballs i exposició oral
|
Atenció personalitzada |
Temps d'ensenyament personal dedicat als estudiants per resoldre qualsevol dubte o problema.
|
Descripció |
Les hores d'atenció al despatx s'establiran (4h per setmana) per resoldre els problemes i les preguntes que els estudiants puguin tenir. A més, la comunicació es pot fer a través de correu electrònic i moodle. En cas que la docència sigui presencial l'atenció personalitzada es podrà dur a terme al despatx del professor/a o a l'aula ja sigui abans o després de la classe. En cas que la docència sigui mixta/híbrida aquesta atenció podrà dur-se a terme a través d'eines virtuals o per videoconferència. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avaluarà:
-l'assistència,
-la participació |
1 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà:
-l'assistència,
-la participació en els debats,
-el treball en equip,
-la presentació oral
|
9% |
Presentacions / exposicions |
|
El mòdul és avaluat amb dos treballs. Cada un d'ells amb un 20% de pes a la nota final.
Els detalls sobre el treball es donarà durant el curs
S'avaluarà tant el treball escrit com l'exposició oral i el treball en equip.
|
40% |
Proves mixtes |
|
Prova final de tots els continguts de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Nota mínima d'examen per ambdues convocatòries: 3,5 A la segona convocatòria l'estudiant té dues opcions: - Realitzar l'examen que seria el 100% de la seva nota - Ser avaluat de la següent manera: 40% treballs (20% primer treball i 20% el segon treball) + 60% l'examen final. En aquest cas, per fer mitjana amb l'AC, l'estudiant ha d'aconseguir com a mínim 3,5 en l'examen final. |
Bàsica |
Onkvisit, S., & Shaw J.J. , International marketing : analysis and strategy, 4th edition, Routlege
Paliwoda, S.J., & Thomas, M.J. , International Marketing, 3rd edition, Oxford
Cerviño, J., Marketing internacional : nuevas perspectivas para un mercado globalizado, , Piramide
Churruca, A., García-Lomas, O. & Cerviño Fernández, J. , Marketing Internacional: Casos y ejercicios prácticos, , Piramide
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 | FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|