Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Pot descriure i explicar les funcions d'un director de màrqueting.
Reconeix la importància del màrqueting per al rendiment general d'una empresa.
Comprèn el funcionament de les diferents àrees de màrqueting a l'empresa i és capaç de dissenyar un pla de comunicació eficaç.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
1. La direcció de màrqueting a l’empresa |
1.1. Repassant conceptes…
1.2. Màrqueting estratègic vs Màrqueting operatiu
1.3. El procés de planificació estratègica
1.4. El pla de màrqueting |
2. La informació i les decisions de màrqueting |
2.1. Introducció
2.2. Components d’un sistema d’informació de màrqueting modern
|
3. La gestió del producte i la marca |
3.1. Establiment de l’estratègia de productes
3.2. Llançament de noves ofertes de mercat
3.3. Creació de capital de marca
|
4. La gestió dels serveis |
4.1. Naturalesa dels serveis
4.2. Noves realitats dels serveis
4.3. Excel·lència en el màrqueting de serveis
4.4. Administració de la qualitat de servei
4.5. Administració de serveis de recolzament a productes
|
5. La política de preus i marges |
5.1. Coneixements sobre la fixació de preus
5.2. Fixació del preu
5.3. Adaptació del preu
5.4. Inici de i resposta als canvis de preu
|
6. Els canals de distribució |
6.1. Canals de màrqueting i xarxes de valor
6.2. El paper dels canals de màrqueting
6.3. Decisions sobre el disseny del canal
6.4. Decisions sobre l’administració del canal
6.5. Integració i sistemes de canal
6.6. Pràctiques de màrqueting en el comerç electrònic
6.7. Pràctiques de màrqueting en el m-commerce
6.8. Conflictes, cooperació i competència |
7. Retailing i logística |
7.1. Vendes al detall
7.2. Marques pròpies
7.3. Venda majorista
7.4. Logística de mercat
|
8. La comunicació integrada de màrqueting |
8.1. Disseny i administració de comunicacions integrades de màrqueting
8.2. Administració de les comunicacions massives: publicitat, promocions de vendes, esdeveniments i experiències, i relacions públiques
8.3. Administració de les comunicacions digitals: en línia, de social media i mòbils
8.4. Administració de les comunicacions personals: màrqueting directe i màrqueting de bases de dades
|
9. La direcció de vendes |
9.1. Disseny de la força de vendes
9.2. Administració de la força de vendes
9.3. Principis de les vendes personals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
53 |
88 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
8 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
12 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
17 |
19 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics de l’assignatura. També es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del/s treball/s (prèvia presentació escrita). |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis a l'aula, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
|
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral de treball/s (prèvia presentació escrita).
|
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final. Prova integral de tota l’assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la primera convocatòria es requerirà una qualificació mínima de 4 punts per al conjunt de les proves d'avaluació continuada (resolució de problemes + realització i presentació del treball) per a fer la mitjana de l'assignatura. També es requerirà un nota mínima de 4 punt de l'examen final per a fer la mitjana de l'assignatura. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota (una part teòrica 50% i una part pràctica 50%). Es requerirà una nota mínima de 4 punts de cada part per a fer la mitjana. |
Bàsica |
Kotler, Philip y Keller, K., Dirección de Marketing, México, 2012. 15 edició, Pearson
Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel, Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide
Ryan, G. et al., El procés de Màrqueting, 2011, Eina
|
|
Complementària |
|
Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico,
Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid, ESIC, 1996. Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing
Relacional, Madrid, ESIC, 1999. Lambin, Jean-Jacques, Marketing
Estrategico, 2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing
Internaconal, Madrid Pirámide, 1995.
El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliurat pel professor al llarg del curs. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar l'espai Moodle de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|