DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) PROGRAMACIÓ Código 16924114
Titulación
Doble titulació de grau en ADE i de Grau de TDAWIM (2019)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
VALLS MATEU, AÏDA
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Correo-e aida.valls@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
neus.budesca@urv.cat
marc.ruiz@urv.cat
esteban.herreros@urv.cat
Profesores/as
VALLS MATEU, AÏDA
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
BUDESCA HERNANDO, NEUS
RUIZ RODRÍGUEZ, MARC
HERREROS SUAREZ, ESTEBAN
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura presenta el model de programació orientada a objectes i aprofundeix en les tècniques de programació estudiades en el curs anterior. La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 INF3 Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i estructures de dades més adequades per al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
 INF4 Capacitat per construir i mantenir aplicacions informàtiques de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
 INF9 Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 INF3 Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes
 INF4 Desenvolupa aplicacions orientades a objectes
És capaç d'implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java
 INF9 Desenvolupa una interfície gràfica senzilla utilitzant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins el grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l'agenda del grup
Col·labora dins el grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. 1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades.
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. 2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces.
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. 3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
INF3
INF4
INF9
16 16 32
Resolució de problemes, exercicis
INF3
INF4
8 16 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
INF3
INF4
INF9
26 26 52
Pràctiques a través de TIC
INF3
INF4
INF9
CT4
CT5
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
INF3
INF4
4 6 10
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals).
Sessió Magistral Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
Resolució de problemes, exercicis Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
Pràctiques a través de TIC Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
Atenció personalitzada Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades.

Atenció personalitzada
descripción
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC
INF3
INF4
INF9
CT4
CT5
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5.
40
Proves de desenvolupament
INF3
INF4
Es faran dues o tres proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en l'última prova escrita. 60
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents:

  • La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
  • La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Blasco, F, Programación orientada a objetos en Java, última, Bogotà
Jimenez Marin A, Pérez Montes FM, Aprende a programar con Java: un enfoque práctico partiendo de cero, última, Paranimfo

Complementària David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,
Schildt H, Java: the complete reference, última, McGraw Hill
Deitel PJ, Deitel HM, Java for programmers, última, Prentice Hall

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
ESTRUCTURES DE DADES/17264115


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17264001
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17264102
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.