DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ Código 17204001
Titulación
Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
LORITE JODAR, OSCAR
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
Correo-e montse.garcia@urv.cat
susana.alvarez@urv.cat
francescxavier.mallafre@urv.cat
carlos.soriano@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
gabriel.plana@urv.cat
jordi.massaguer@urv.cat
ramon.castells@urv.cat
esteban.herreros@urv.cat
xavier.palomo@urv.cat
oscar.lorite@urv.cat
gemmamaria.torres@urv.cat
Profesores/as
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
SORIANO PROCAS, CARLOS
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
PLANA GAVALDÀ, GABRIEL
MASSAGUER PLA, JORDI
CASTELLS AMAT, RAMON
HERREROS SUAREZ, ESTEBAN
PALOMO TERUEL, XAVIER
LORITE JODAR, OSCAR
TORRES GÁMIZ, GEMMA MARÍA
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA:Iniciar a l’alumne en la programació d'aplicacions. Introduir els elements i tècniques per a dissenyar programes simples. Experimentar els conceptes amb l'ajuda de casos pràctics. 



Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 FB3 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 FB3 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Coneix els tipus bàsics de dades, taules i registres.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat.
Comprèn el procés de compilació.
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda.
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades.
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació.
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació.
Utilitza els fitxers seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació.
Defineix subrutines.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 0. Introducció a la programació Maquinari i programari
Llenguatges de programació
Procés de creació d’un programa (es veurà en la primera sessió de laboratoris)
Tema 1. Dades Variables i constants
Nombres
Booleans i expressions lògiques
Caràcters
Interacció
Persistència de dades
Tema 2. Estructures de control Condicionals
Bucles
Tema 3. Seqüències i taules Seqüències
Taules
Recorregut
Cerca
Ordenació per selecció
Tema 4. Procediments Procediments
Pas de paràmetres
Tema 5. Registres Registres

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
FB3
B2
CT2
24 12 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
FB3
B2
14 7 21
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
FB3
B2
CT2
14 14 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
FB3
B2
8 10 18
Proves pràctiques
FB3
B2
CT2
14.5 26 40.5
Proves orals
FB3
0.5 2 2.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes, acompanyats de les transparències de l'assignatura i de material de suport.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es discuteix i es construeix la solució a un problema.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es posa en pràctica el disseny, la implementació i la prova de programes.
Atenció personalitzada Es realitza un seguiment i s’atenen els dubtes.

Atenció personalitzada
descripción
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint. 

Les consultas es realitzaran de forma presencial o de forma on-line segons les indicacions de cada professor.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves mixtes
FB3
B2
Al llarg del curs es valorarà l'aprenentatge dels conceptes treballats i la seva aplicació realitzant diverses proves avaluatives. 70%
Proves pràctiques
FB3
B2
CT2
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. 30%
Proves orals
FB3
Entrevista per valorar els coneixements adquirits pel alumne
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Les proves inclouen un examen de síntesi de l'assignatura, que cal aprovar per poder superar l'assignatura. En l'avaluació de les pràctiques, si s'estima oportú, es realitzarà una prova oral (entrevista) per valorar els coneixements adquirits pel alumne. L'assignatura se supera si es supera la prova oral de pràctiques i l'examen de síntesi, també es requisit indispensable que la mitjana de totes les qualificacions obtingudes sigui igual o superior a 5.

En segona convocatòria, es podrà tornar a realitzar l'examen de síntesi i/o lliurar les proves pràctiques.

La informació detallada de l'avaluació es publicarà al Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,
Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Vídeos docents, URV, URV
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Col·lecció d'exercicis, , URV
Montse García, API per elaborar joc de proves, , Lliure

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17204002


 
Otros comentarios
Cal treballar de forma continuada.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.