Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electrónica Industrial, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| RI6 |
Coneixements sobre els fonaments d'automatismes i mètodes de control.
|
| EI11 |
Capacitat per dissenyar sistemes de control i automatització industrial.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Detecta i identifica fallades de funcionament en l’automatització d’un procés.
Aplica els coneixements d’anàlisi i disseny per a la resolució d’errors en l’automatització d’un procés.
Coneix les diferents alternatives d’autòmats disponibles en el mercat.
Escull l’autòmat adequat per a una aplicació.
Coneix sensors i actuadors per a l’automatització de plantes industrials.
Coneix el funcionament d’elements electro-pneumàtics.
Dissenya l’automatització d’una planta.
| | A3 |
Sap interpretar les normatives vigents.
| | RI6 |
Analitza diagrames de blocs i de flux de control.
Coneix l’estructura i funcionament d’un autòmat programable.
Programa un autòmat.
Coneix les bases de la descripció GRAFCET.
Descriu una automatització mitjançant GRAFCET.
Aplica la guia GEMMA.
| | EI11 |
Dissenya l’automatització d’una planta.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització industrial: variadors de freqüència, pantalles HMI, mesuradors d'energia, Smartlink, comunicació entre dispositius, xarxes de comunicacions industrials (Ethernet, Modbus), xarxes LAN, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Projectes |
|
19.5 |
38.5 |
58 |
Estudis previs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Projectes |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització, cilindres pneumàtics, vàlvules distribuïdores, reguladors de cabal, electrovàlvules, silenciadors, reguladors de velocitat, variadors de freqüència, comunicació entre dispositius, xarxes industrials, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
Estudis previs |
Es plantejaran qüestions d’introducció a les sessions de classe i pràctiques que l’estudiant haurà d’entregar de forma individualitzada, complint amb els plaços establerts en el Campus Virtual. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
descripción |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virutal. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Projectes |
|
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual. L’estudiant demostrarà al laboratori que el projecte presentat funciona d’acord als criteris establerts (60%)
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. (30%)
|
60% + 30% |
Estudis previs |
|
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua. |
10% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Enrique Mandado Pérez,Jorge Marcos Acebedo, Autómatas programables entorno y aplicacion, THOMSON, 2007,
Jean-Claude Bossy, Paul Brand, GRAFCET Práctica y aplicaciones, EDICIONS UPC, 1997,
Boix, sudrà i Bergas , Automatització industrial amb GRAFCET, Editorial UPC, 1993 ,
Pimentel, J.R. , Communications Networks for Manufacturing, Prentice Hall , 1990 ,
José Ramón López López , Apuntes de Automatización Industrial , ,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|