DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) SISTEMES DE COMERÇ ELECTRÒNIC Código 17234121
Titulación
Grau en Enginyeria Informàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Quart 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
SANCHEZ ARTIGAS, MARC
Correo-e marc.sanchez@urv.cat
Profesores/as
SANCHEZ ARTIGAS, MARC
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante
DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Aquesta assignatura té com a objectiu introduir a l'alumne en el comerç electrònic ensenyant les bases necessàries per poder realitzar amb èxit un treball pràctic d'implantació de venda electrònica relacionat amb l'entorn socioeconòmic. L'alumne rebrà nocions sobre com dissenyar un model de negoci. Coneixerà com es gestiona la informació als comerços electrònics. Aprendrà com funcionen els mecanismes de transacció electrònica actualment en ús. Finalment, se li explicaran diverses tècniques enfocades a la protecció del copyright electrònic.

Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 IS1 Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
 IS5 Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
 IS6 Capacitat per dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria de programari que integrin aspectes ètics, socials, legals i econòmics.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Capacitat per manegar especificacions, reglaments i normes d’obligat compliment.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 IS1 Coneix les característiques i el funcionament dels sistemes de pagament electrònic
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
 IS5 Entén els problemes de seguretat del comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Coneix els mètodes per proporcionar confiança i seguretat en l'àmbit del comerç electrònic.
 IS6 Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
Coneix els fonaments de la gestió del coneixement en el comerç electrònic.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
 CT5 Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Introducció al comerç electrònic Conceptes generals
Aspectes legals
Obtenció i explotació de dades
Disseny d'un comerç electrònic
Conceptes bàsics de màrqueting
2. Gestió de la informació Base de dades operativa
Base de dades estratègica (Data warehouse)
3. Sistemes de pagament electrònic Pagament mitjançant entitats bancàries
Pagament mitjançant entitats alternatives
Moneda digital
4. Protecció de la propietat intel·lectual Copyright i Copyleft
Digital rights management (DRM)
Esteganografia: watermarking i fingerprinting

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
IS1
IS5
IS6
B4
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
IS1
20 70 90
Presentacions / exposicions
CT5
10 10 20
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
IS1
IS5
IS6
B4
2 12 14
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura.
Sessió Magistral Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Per grups de 2, els alumnes dissenyen i implementen una botiga electrònica per vendre per Internet. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura.
Presentacions / exposicions Per grups de 2, els alumnes presenten a classe el seu model de negoci.
Atenció personalitzada Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic.

Atenció personalitzada
descripción

L'atenció personalitzada és farà en horari de consulta de forma presencial o per correu electrònic. L'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
IS1
Disseny i implementació d'una botiga electrónica per vendre per Internet. 40%
Presentacions / exposicions
CT5
Presentació pública del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada. 10%
Proves objectives de preguntes curtes
IS1
IS5
IS6
B4
Realització de dos proves per avaluar el grau d'assoliment dels continguts teòrics de l'assignatura. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

No es permet l'ús de dispositius mòbils durant la realització dels exàmens.

Per aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una puntuació mitjana superior a 5 tant a la part teòrica com a la part pràctica.

L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà mitjançant un examen de preguntes curtes (50% de la nota final), el disseny i implementació d'una botiga electrònica (40%) i la presentació del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada (10%). Cal tenir en compte que la nota màxima que es pot obtenir a les activitats pràctiques (disseny i implementació d'una botiga electrònica, i presentació del model de negoci) entregades en segona convocatòria és un 8 sobre 10.

Tant en primera convocatòria com en segona convocatòria, els exàmens i les avaluacions de les activitats pràctiques es realitzaran de forma presencial.


Fonts d'informació

Bàsica O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano , “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003

Complementària J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí , Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
BASES DE DADES/17234103
PROGRAMACIÓ/17234114
SISTEMES OBERTS/17234123
SEGURETAT EN XARXES/17234120
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.