DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES II Código 17234502
Titulación
Grau en Enginyeria Informàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Pràctiques Externes optatives Quart AN
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos Per poder matricular l’assignatura de Pràctiques Externes, és requisit indispensable haver superat el 50% dels crèdits totals del grau.El taller d’Orientació Professional és obligatori per aprovar l’assignatura per tots els alumnes de grau matriculats.
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Correo-e miguelangel.acebo@urv.cat
Profesores/as
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Web http://moodle.urv.cat/
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Estimular y facilitar el contacto del alumno con el mundo laboral para complementar su formación y facilitar su posterior inserción


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica.
 B8 Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar.,
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
  CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Complementa i consolida mitjançant la pràctica els coneixements de la titulació d’Enginyeria Informàtica
Detecta mancances formatives.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats de l’Enginyeria Informàtica a les quals es poden aplicar
Coneix i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals l’Enginyeria Informàtica
Es capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets de l’Enginyeria Informàtica.
 B8 Aconsegueix un primer contacte amb una empresa del sector lligat a l’Enginyeria Informàtica
Adquireix experiència de treball en un entorn professional.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l’Enginyeria Informàtica.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
  CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Cada titulació té assignats un o diversos tutors interns que són els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant l'acord entre l'empresa i l'alumne. Les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. Un cop finalitzat el període d'inscripció l'Oficina de Suport a la Direcció de l'Escola fa arribar els currículums a l'empresa, que contacta amb els estudiants per realitzar una entrevista de selecció. Un cop l'empresa té seleccionat l'alumne acorden els termes de l'estada en pràctiques i es formalitza el conveni en pràctiques.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
B3
0.5 2 2.5
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
B3
CT6
0.5 0.5 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B3
B8
2.5 3 5.5
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B3
B8
CT5
CT6
1 5 6
Estada de pràctiques
B3
B8
CT5
CT6
0 129 129
Memòria
B3
B8
CT2
CT5
CT6
0 6 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura . Elaboración del curriculum
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Entrega de tareas via campus virtual
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes Exposición pública del informe final
Estada de pràctiques Desarrollo de las tareas en la empresa
Memòria Informe enumerando y describiendo las tareas realizadas durante las prácticas externas

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors esresponsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer unseguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de lespràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació.

Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació.

També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa del mateix.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B3
B8
El tutor de prácticas en la empresa o institución dónde se han realizado las prácticas realiza un informe de lo que el alumno ha hecho , y propone una calificación 30%
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B3
B8
CT5
CT6
El alumno realiza una exposición pública del trabajo realizado durante las prácticas ante un tribunal y responde a sus preguntas 30%
Memòria
B3
B8
CT2
CT5
CT6
El alumno realiza un informe dónde expone las tareas desarrolladas durante las prácticas y la consecución de los objetivos 40%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La presentación oral públicaes obligatoria para hacer la media de las notas


Fonts d'informació

Bàsica , Web al moodle , campus virtual , cada curso , ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.