DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I Codi 17264001
Ensenyament
Grau en Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
LORITE JODAR, OSCAR
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
Adreça electrònica montse.garcia@urv.cat
susana.alvarez@urv.cat
francescxavier.mallafre@urv.cat
carlos.soriano@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
gabriel.plana@urv.cat
jordi.massaguer@urv.cat
ramon.castells@urv.cat
esteban.herreros@urv.cat
xavier.palomo@urv.cat
oscar.lorite@urv.cat
gemmamaria.torres@urv.cat
Professors/es
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
SORIANO PROCAS, CARLOS
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
PLANA GAVALDÀ, GABRIEL
MASSAGUER PLA, JORDI
CASTELLS AMAT, RAMON
HERREROS SUAREZ, ESTEBAN
PALOMO TERUEL, XAVIER
LORITE JODAR, OSCAR
TORRES GÁMIZ, GEMMA MARÍA
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant <div>La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</div><div><br /></div><div><br /></div><div><br /></div><div>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Iniciar a l’alumne en la programació d'aplicacions. Introduir els elements i tècniques per a dissenyar programes simples. Experimentar els conceptes amb l'ajuda de casos pràctics. <br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 FBA3 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 FBA3 Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda
Comprèn el procés de compilació
Coneix els tipus bàsics de dades, taules i registres.
Coneix un algoritme bàsic d'ordenació
Defineix subrutines
Dissenya algoritmes per a la resolució de problemes simples
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació
Utilitza els arxius seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació
Utilitza i crear biblioteques de subrutines
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adequades (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 0. Introducció a la programació Maquinari i programari
Llenguatges de programació
Procés de creació d’un programa (es veurà en la primera sessió de laboratoris)
Tema 1. Dades Variables i constants
Nombres
Booleans i expressions lògiques
Caràcters
Interacció
Persistència de dades
Tema 2. Estructures de control Condicionals
Bucles
Tema 3. Seqüències i taules Seqüències
Taules
Recorregut
Cerca
Ordenació per selecció
Tema 4. Procediments Procediments
Pas de paràmetres
Tema 5. Registres Registres

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
FBA3
CT2
24 12 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
FBA3
14 7 21
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
FBA3
CT2
14 14 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
FBA3
8 10 18
Proves pràctiques
FBA3
CT2
15 28 43
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes, acompanyats de les transparències de l'assignatura i de material de suport.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es discuteix i es construeix la solució a un problema.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es posa en pràctica el disseny, la implementació i la prova de programes.
Atenció personalitzada Es realitza un seguiment i s’atenen els dubtes.

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint. 

Les consultas es realitzaran de forma presencial o de forma on-line segons les indicacions de cada professor.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
FBA3
Al llarg del curs es valorarà l'aprenentatge dels conceptes treballats i la seva aplicació realitzant diverses proves avaluatives. 70
Proves pràctiques
FBA3
CT2
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. 30
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Les proves inclouen un examen de síntesi de l'assignatura, que cal aprovar per poder superar l'assignatura. En l'avaluació de les pràctiques, si s'estima oportú, es realitzarà una prova oral (entrevista) per valorar els coneixements adquirits pel alumne. L'assignatura se supera si es supera la prova oral de pràctiques i l'examen de síntesi, també es requisit indispensable que la mitjana de totes les qualificacions obtingudes sigui igual o superior a 5.

En segona convocatòria, es podrà tornar a realitzar l'examen de síntesi i/o lliurar les proves pràctiques.

La informació detallada de l'avaluació es publicarà al Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,
Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Vídeos docents, URV, URV
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Col·lecció d'exercicis, , URV
Montse García, API per elaborar joc de proves, , URV

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17264002
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17264102


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent