DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II Codi 17264102
Ensenyament
Grau en Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
Adreça electrònica antoni.martinez@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
ramon.castells@urv.cat
esteban.herreros@urv.cat
jordi.tost@urv.cat
Professors/es
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
CASTELLS AMAT, RAMON
HERREROS SUAREZ, ESTEBAN
TOST BARTOLOMÉ, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant <p>L’assignatura té dos objectius generals: d’una banda, aprendre qüestions relacionades amb la programació i que no s’han tractat dins l’assignatura prèvia de Fonaments de Programació I; d’altra banda, i molt important, consolidar la programació estructurada i el disseny descendent. Per poder afrontar l'assignatura amb èxit és necessari haver superat Fonaments de Programació I.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 INF2 Coneixement i aplicació de procediments algorítmics bàsics per al desenvolupament d'aplicacions informàtiques, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
 INF3 Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i estructures de dades més adequades per al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 INF2 Coneix els conceptes bàsics del càlcul de complexitat algorísmica
Entén el concepte i el disseny recursiu d'algoritmes
Utilització pràctica de paradigmes de disseny algorísmic al desenvolupament d'aplicacions informàtiques
 INF3 És capaç de solucionar problemes mitjançant la creació i manipulació d'estructures de dades
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Anàlisi del cost algorísmic Eficiència
Temps d'execució
Notació asimptòtica
Algorismes recursius
Recursivitat
Disseny recursiu
Cost d'algorismes recursius
Transformació a iteratiu
Cerca i ordenació Cerca
Cerca dicotòmica
Ordenació (selecció, bombolla, inserció)
Merge sort
Disseny descendent Disseny descendent i procediments
Tipus de dades i procediments
Exemples de disseny descendent

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
INF2
INF3
25 20 45
Pràctiques a laboratoris
INF2
INF3
30 60 90
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
INF2
INF3
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà als estudiants el funcionament de l'assignatura. Es recomanarà als estudiants que dediquin una hora a revisar quins són els conceptes de Fonaments de Programació I que els van resultar més complexes.
Sessió Magistral Es combinarà l'ús de les transparències (publicades al Campus Virtual) amb exemples pràctics utilitzant la pissarra.
Pràctiques a laboratoris Es duran a terme diferents pràctiques de laboratori, algunes d'elles puntuaran en l'avaluació de l'assignatura. Es faran en grup.
Atenció personalitzada El professorat atendrà els dubtes sobre l'assignatura en hores de consulta.

Atenció personalitzada
Descripció

OBSERVACIONS REFERENTS a la COVID-19

A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar per correu electrònic, o bé mitjançant reunions en línia, mitjançant les eines virtuals adients.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
INF2
INF3
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre en equip, típicament tres pràctiques en grups de tres alumnes. 40%
Proves de desenvolupament
INF2
INF3
Hi ha dos exàmens parcials, un dels temes 1, 2 i 3 i un segon del tema 4. Aquests exàmens contindran preguntes breus de caire teòric i desenvolupament pràctic (escriure codi). 30% + 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar l'assignatura cal superar els dos exàmens parcials i que la nota mitjana de les pràctiques sigui ? 5. Si no s'aprova la teoria, l'estudiant es podrà presentar en segona convocatòria a recuperar aquella/es part/s que hagi suspès. Pel que fa les pràctiques, si no s'han aprovat en primera convocatòria es podran lliurar en segona convocatòria (les que no hagin arribat a la nota de 5). En aquest cas, una pràctica presentada a segona convocatòria tindrà una puntuació màxima de 7.


Fonts d'informació

Bàsica Félix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, Última, Thomson
Jesús Bisbal Riera, Manual de algorítmica: Recursividad, complejidad y diseño de algoritmos, Última, Edicions UOC

Complementària José R. García-Bermejo Giner, Programación estructurada en C, Última, Pearson (Prentice Hall)

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17264001
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent