Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | WM4 |
Coneixement adequat de les teories, principis i mètodes necessaris per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils.
|
| WM5 |
Capacitat per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils que satisfacin els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| WM4 |
Comprèn com les plataformes mòbils gestionen les aplicacions
Comprèn l'arquitectura dels telèfons intel·ligents i altres dispositius mòbils
Coneix els components bàsics utilitzats per a desenvolupar aplicacions per dispositius mòbils
Coneix els fonaments de les plataformes mòbils.
| | WM5 |
Implementa aplicacions bàsiques per a dispositius mòbils
Implementa programari per accedir als diferents components dels dispositius mòbils i utilitzar-los
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Llenguatge Kotlin |
|
Interfície gràfica |
|
Arquitectura d'apps Android |
|
Persistència de dades |
|
Accés a internet |
|
Aspectes finals i complementaris |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
30 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
57 |
83 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
1.5 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes de teoria per presentar els diferents elements i conceptes que formen l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques en laboratori, de programació de dispositius Android. |
Atenció personalitzada |
Consultes als professors per resoldre problemes i dificultats d'aprenentatge. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Els professors atendran l'alumne/a per resoldre els problemes i dificultats d'aprenentatge de les matèries i competències de l'assignatura. L’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
3 pràctiques (15%+15%+20%) |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
2 qüestionaris Moodle sobre conceptes de teoria (10%+20%) |
30% |
Proves orals |
|
Assistència i participació a classe/laboratori |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal realitzar dues proves tipus test sobre conceptes de teoria. La 2a prova inclou el temari complet de tota l'assignatura. No es poden consultar apunts, llibres, ni cap dispositiu electrònic. Als laboratoris cal completar 3 exercicis pràctics de programació Android en Kotlin. Cal obtenir una nota mínima de 4 sobre 10 a la part (final) de teoria i a cadascun dels 3 exercicis pràctics. En 2a convocatòria les activitats avaluatives són les equivalents de 1a convocatòria: un test de tota la teoria, i un nou termini per lliurar els 3 exercicis pràctics. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. Es realitzaran entrevistes de les pràctiques. Les pràcticas es realitzen en grup, però la nota és individual per a cada membre de l'equip. |
Bàsica |
Google, Android Developers, Online, https://developer.android.com/
Antonio Javier Gallego Sánchez, Miguel Ángel Lozano Ortega, Curso de Programación. Android con Kotlin, Anaya Multimedia, 2021
José Dimas Luján Castillo, Android Studio. Aprende a desarrollar aplicaciones, RC Libros, 2017
|
|
Complementària |
Udacity, Udacity Android, Online, Udacity
Jesús Tomás Gironés, Beatriz Tirado Gil, El gran libro de Android, Marcombo, 2020
Nazim Benbourahla, Android 7: principios del desarrollo de aplicaciones Java, Ediciones ENI, 2017
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROGRAMACIÓ AVANÇADA DE DISPOSITIUS MÒBILS/17264138 | TREBALL DE FI DE GRAU/17264301 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BASES DE DADES/17264103 | PROGRAMACIÓ/17264114 | ESTRUCTURES DE DADES/17264115 |
|
|
Altres comentaris |
És IMPRESCINDIBLE haber superat l'assignatura "Programació" per tenir una base suficient per al desenvolupament d'Apps Android en Kotlin.
És important tenir un cert nivell d'anglès per entendre la documentació oficial d'Android/Kotlin.
És recomanable disposar d'un dispositiu Android per poder treballar fora del laboratori.
És molt important el treball dia a dia i no deixar-ho tot per al final.
És molt recomanable assistir a classe per entendre millor la documentació i informació facilitada pels professors, i poder resoldre els dubtes que es plantegin. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|