Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | INF9 |
Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
|
| WM4 |
Coneixement adequat de les teories, principis i mètodes necessaris per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils.
|
| WM5 |
Capacitat per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils que satisfacin els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient.
|
| WM6 |
Capacitat de desenvolupar, implementar, verificar i documentar aplicacions mòbils basant-se en tècniques actuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| INF9 |
Desenvolupa interfícies gràfiques per aplicacions mòbils
| | WM4 |
Coneix l'aplicació de les aplicacions mòbils com a mètodes de seguretat, pagaments electrònics, etc
Coneix les tendències i futures evolucions de les aplicacions mòbils
Coneix els components necessaris per desenvolupar aplicacions avançades per dispositius mòbils.
Coneix els fonaments de les plataformes mòbils.
Comprèn com les plataformes mòbils gestionen les aplicacions.
| | WM5 |
Desenvolupa interfícies gràfiques per aplicacions mòbils
Implementa aplicacions complexes per a dispositius mòbils
| | WM6 |
Implementa aplicacions complexes per a dispositius mòbils
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Llenguatge Swift |
|
Interfície gràfica |
|
Arquitectura d'apps iOS |
|
Persistència de dades |
|
Accés a internet |
|
Aspectes finals i complementaris |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
58 |
86 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
58 |
86 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
1.5 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes de teoria per presentar els diferents elements i conceptes que formen l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques en laboratori, de programació de dispositius iOS. |
Atenció personalitzada |
Consultes als professors, per resoldre problemes i dificultats d'aprenentatge. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Els professors atendran l'alumne/a per resoldre els problemes i dificultats d'aprenentatge de les matèries i competències de l'assignatura. L’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves orals |
|
Assistència i participació a classe/laboratori |
20% |
Proves pràctiques |
|
3 pràctiques (15%+15%+20%) |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
2 qüestionaris Moodle sobre conceptes de teoria (10%+20%) |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal realitzar dues proves tipus test sobre conceptes de teoria. La 2a prova inclou el temari complet de tota l'assignatura. No es poden consultar apunts, llibres, ni cap dispositiu electrònic. Als laboratoris cal completar 3 exercicis pràctics de programació iOS en Swift. Cal obtenir una nota mínima de 4 sobre 10 a la part (final) de teoria i a cadascun dels 3 exercicis pràctics. En 2a convocatòria les activitats avaluatives són les equivalents de 1a convocatòria: un test de tota la teoria, i un nou termini per lliurar els 3 exercicis pràctics. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. Es realitzaran entrevistes de les pràctiques. Les pràcticas es realitzen en grup, però la nota és individual per a cada membre de l'equip. |
Bàsica |
Apple, Apple Developer, Online, https://developer.apple.com/
Ahmad Sahar, Craig Clayton, iOS 15 Programming for Beginners, Packt Publishing, 2021
Matt Neuburg, iOS 15 Programming Fundamentals with Swift, O'Reilly, 2021
|
|
Complementària |
Enrique Blasco Blanquer, Desarrollo de aplicaciones iOS con Swift, RA-MA Editorial, 2016
Christian Keur, Aaron Hillegass, iOS Programming: The Big Nerd Ranch Guide, 7th Edition, Addison-Wesley, 2020
Arpit Kulsreshtha, iOS 15 Application Development for Beginners, BPB Publications, 2021
Matthew Mathias, Mikey Ward, John Gallagher, Swift Programming: The Big Nerd Ranch Guide, 3rd Edition, Addison-Wesley, 2020
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
APLICACIONS I SERVEIS MÒBILS/17264106 | PROGRAMACIÓ/17264114 |
|
|
Altres comentaris |
És IMPRESCINDIBLE haber superat l'assignatura "Programació" per tenir una base suficient per al desenvolupament d'Apps iOS en Swift.
És important tenir un cert nivell d'anglès per entendre la documentació oficial d'Apple/iOS/Swift.
És recomanable disposar d'un dispositiu Mac/iOS per poder treballar fora del laboratori.
És molt important el treball dia a dia i no deixar-ho tot per al final.
És molt recomanable assistir a classe per entendre millor la documentació i informació facilitada pels professors, i poder resoldre els dubtes que es plantegin. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|