Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | TI4 |
Capacitat per a l'anàlisi i disseny de processos químics. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| TI4 |
Descriu l'equip necessari per a sistemes absorció. Càlcul del balanç de matèria diferencial i el número d'Unitats de Transferència (NTU).
Descriu les operacions d'etapes d'equilibri més típiques, els equips necessaris i el concepte d'etapa d'equilibri. Calcula el balanç de matèria, línies d'operació, nombre d'etapes d'equilibri mitjançant mètodes gràfics.
Descriu els diferents tipus de destil · lació: flaix, destil · lació amb reflux, i els seus equips. Calcula les línies d'operació, el nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele i la relació de reflux mínima.
Troba a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció |
Característiques i tipus d'operacions de separació. |
Operacions d'etapes d'equilibri |
Equipaments. El concepte d'etapa d'equilibri. Balanç de matèria. Línies d'operació. Càlculs per mètodes gràfics. Càlculs bàsics d'equilibri líquid-vapor. |
Destil·lació binària |
Destil·lació flash (vaporitzador). Destil·lació amb reflux. Equipaments. Línies d'operació. Càlcul del nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele. Concepte i avaluació d'eficàcia d'etapa. L'equació de Fenske (nombre mínim d'etapes). Relació de reflux mínim. |
Principis bàsics d'operacions de transferència de matèria |
Models teòrics i avaluació de coeficients de transferència mitjançant correlacions empíriques. |
Absorció de gasos |
Equipament de contacte continuo. Balanç de matèria diferencial. Nombre d'unitats de transferència (NTU): correlacions empíriques i models. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
22.5 |
34.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
21.5 |
33.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. Revisió del material disponible a l'espai Moodle. |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts principals de l'assignatura. Es desenvoluparà mitjançant una mescla d'exposició ordenada i estudi de casos com exemples d'aplicació. Així mateix, els estudiants disposaran de material preparat per treballar per ells mateixos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, amb participació directe de l'estudiant. Així mateix, els estudiants disposaran de material preparat per treballar per ells mateixos. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants, de forma grupal o individual. |
descripción |
Atendre als alumnes de forma individual, o grupal si s'escau, per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Caldrà demanar
cita prèvia mitjançant un missatge de correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Problemas a entregar.
Freqüència: Cada dues o tres setmanes |
25% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen la resolució de problemes, preguntes objectives curtes i/o proves objectives tipus test.
Es realitzaran dues proves presencials d'avaluació dels continguts de l'assignatura amb uns pesos del 30 i 45%, respectivament. |
75% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per fer mitjana de les diferents parts en el procés d'avaluació contínua cal: 1) Obtenir almenys una mitjana de 3.5 sobre 10 en la part de problemes a entregar. 2) Obtenir almenys una puntuació de 3.0 sobre 10 en la primera de les proves presencials. 3) Obtenir almenys una puntuació de 4.0 sobre 10 en la segona de les proves presencials. Segona convocatòria: Es mantindrà la contribució dels problemes a entregar. En conseqüència, es realitzarà una prova d'avaluació, amb un pes del 75%, que substituirà les dues proves d'avaluació realitzades durant el procés d'avaluació contínua. Igualment, caldrà obtenir almenys una puntuació de 4.0 sobre 10 en aquesta prova. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves si no existeix consentiment exprés del professorat. |
Bàsica |
Warren L. McCabe, Julian C. Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 2005
|
|
Complementària |
J. J. M. Coulson and J. F. Richardson ; with J. R. Backhurst and J. H. Harker, Chemical Engineering (vol. 2), Butterworth Heinemann, 1996
Henry Z. Kister, Distillation Design, McGraw Hill, 1992
Don W. Green (ed.), Perry's chemical engineers' handbook, McGraw Hill, 2008
Anthony L. Hines, Robert N. Maddox, Mass Transfer. Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, 1985
Robert E. Treybal, Mass-transfer operations, McGraw-Hill, 1981
Matthew Van Winkle, Distillation, McGraw-Hill, 1967
C. Judson King, Separation processes, McGraw-Hill, 1980
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ANÀLISI I DISSENY DE PROCESSOS QUÍMICS/17655113 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/17655205 | LABORATORI D'OPERACIONS UNITÀRIES/17655208 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|