Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme en totes les seves etapes el procés de construcció d'un sistema d'informació segur.
|
| A9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
|
| G1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
| | A5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i saber decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | A9 |
Dissenya tecnologies de garantia de la privacitat per a escenaris d'aplicacions informàtiques i telemàtiques.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreta tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció als mètodes d'anàlisi de decisions multi-criteri |
|
2. Modelatge de preferències |
2.1 Variables i criteris
2.2 Perfil d'usuari amb dades numèriques
2.3 Perfil d'usuari amb dades categòriques |
3. La teoria de la utilitat multi-atribut |
3.1 Conceptes bàsics
3.2 Operadors d'agregació per criteris numèrics i lingüístics |
4. Mètodes de comparació de relacions de preferència |
4.1 Conceptes bàsics
4.2 El mètode ELECTRE
|
5. Tècniques avançades de presa de decisions en Intel·ligència Artificial |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
26 |
41.5 |
67.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors, dels objectius de l'assignatura, metodologia docent i forma d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts bàsics de l'assignatura amb exemples. Posant a disposició de l'alumne tot el material que necessiti per a l'estudi de la matèria. |
Presentacions / exposicions |
L'estudiant haurà de preparar un recull de materials de recerca (articles científics) i presentar-los en un informe en grup. Es farà una presentació oral del treball. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es farà una pràctica individual usant software lliure específic de sistemes de presa de decisions amb un cas d'estudi concret, o bé s'implementarà un petit software propi. Es lliurarà un informe final que s'avaluarà. |
Pràctiques a través de TIC |
Es faran exercicis sobre els mètodes estudiants amb software lliure especialitzat en aqust tipus de sistemes. Caldrà lliurar un breu informe d'alguns d'aquests exercicis. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx en l'horari establert. També es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants.
|
Descripció |
El professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx en l'horari establert. També es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà el contingut del recull de material sobre un tema plantejat pel professor i també l'explicació que l'estudiant faci a classe. |
30% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resolució de petits exercicis per consolidar els coneixements teòrics.
Alguns exercicis es recolliran i avaluaran.
També s'avaluarà la participació a classe. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Es resoldrà un cas pràctic usant software lliure existent, o bé es desenvoluparà un programa propi. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzarà una prova escrita individual amb exercicis i preguntes. Es demanarà una nota mínima per superar l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les pràctiques que no s'acceptin en primera convocatòria, es repetiran en segona convocatòria. Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Figueira, J., Greco, S., Ehrgott, M (eds), Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2005
Ishizaka, A., Nemery, P., Multi-criteria decision analysis: methods and software, Wiley, 2013
Torra, V., Narukawa, Y., Modelling Decisions: Information fusion and Aggregation operators, Springer , 2005
|
|
Complementària |
http://www.cs.put.poznan.pl/ewgmcda/, Euro working group on MCDA, ,
http://www.mcdmsociety.org/, Int Society on MCDM, ,
Matthias Ehrgott, José Rui Figueira and Salvatore Greco, Trends in Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2010
Doumpos, M., Grigoroudis, E. , Multicriteria Decision Aid and Artificial Intelligence , Wiley , 2013
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|