Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Conèixer els sistemes sostenibles de generació i transport d'energia elèctrica, i els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Coneix la interacció entre els vehicles elèctrics i la xarxa de transport elèctrica
Dissenya sistemes sostenibles de generació i coneix transport d'energia elèctrica
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Generació d'energia elèctrica.
|
• Energia solar fotovoltaica.
• Energia renovable mecànica: eòlica i hidràulica.
• Plantes d'energia convencionals: tèrmiques i nuclears.
|
Tema 2. Distribució d'energia elèctrica.
|
• Distribució i transport d'energia elèctrica.
• Integració de quadrícules d'energies renovables.
• Interacció de vehicle elèctric i xarxa elèctrica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Videoconferència |
|
0 |
7.5 |
7.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
20 |
20 |
Webminari |
|
0 |
2 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
21.5 |
22.5 |
Treballs |
|
1 |
9 |
10 |
Sessió Magistral |
|
3 |
6 |
9 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentar assignatura |
Videoconferència |
Video conferència o powerpoint amb veu explicant part de la matèria |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura de pdf's |
Webminari |
Tallers diversos |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes sobre els temes més importants |
Treballs |
Treball de recerca sobre la integració a la xarxa elèctrica |
Sessió Magistral |
Presentació d'alguns conceptes teòrics |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències invitades |
Atenció personalitzada |
Resoldre dubtes |
Description |
Atenció presencial al despatx (amb cita prèvia), per videoconferència (amb cita prèvia), missatges/fòrum del Campus Virtual i correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Exàmen Presencial 1 hora, tipus test |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Hi haurà 2 coleccions de problemes a resoldre, cadascuna amb un 20% de la nota. |
2x20% |
Treballs |
|
Hi haurà un treball sobre la integració a la xarxa elèctrica de les energies renovables que també valdrà un 20% |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
- Per fer la mitjana de les qualificacions és necessari obtenir una qualificació mínima de 3,5/10 a l'examen presencial i de 3,5/10 a la qualificació conjunta de la resta de proves (problemes i treballs).
Problemes: hi haurà dues col·leccions de problemes, sobre generació d'energia hidràulica, eòlica i fotovoltaica. Cadascuna tindrà un pes parcial del 20%. Aquestes col·leccions es podran recuperar en segona convocatòria. Treball de recerca sobre la integració del vehicle elèctric: en aquest treball, cada alumne farà una revisió d'articles científics en els que s'hagin estudiat o analitzat els problemes, influències, interaccions i solucions de la xarxa elèctrica causades per l'expansió del vehicle elèctric. Aquest treball no pot superar les 15 pàgines escrites per ambdues parts, i la seva nota suposarà el 20% de la nota final. El treball de recerca no es recuperarà. Examen final: es realitzarà una prova mixta presencial (teoria/problemes). La seva nota representarà el 40% de la nota final de la matèria. Aquesta prova també es podrà recuperar en segona convocatòria. - No és permès l'ús de dispositius mòbils (telèfons, tauletes, rellotges intel·ligents, etc.) a l'examen. Les activitats avaluatives seran individuals tot i que en pot haver de col·laboratives que s'identificaran expressament així. |
Bàsica |
Olalla, C., Valderrama, H., Material docent disponible al Campus Virtual, cada curs, cada curs
Energia G. Boyle, Renewable energy, 2004, Oxford University Press
Elliott, Thomas C, Standard handbook of powerplant engineering, 1998, Mc Graw-Hill
Farret, F.A; Simoes, M.G., Integration of alternative sources of energy, 2006, Wiley and Sons.
Keyhani, A., Integration of green and renewable energy in electric power Systems, 2009, Wiley and Sons
|
|
Complementària |
|
· J.M.de Juana, “Energías renovables para el desarrollo”, Thomson - Paraninfo, 2003 · A.F. Zobaa,“Handbook of Renewable Energy Technology”, World Scientif Publishing, 2011 · J.A. Cartaet al, “Centrales de energías renovables", Pearson – Prentice Hall, 2009 · L.Orille. ,“Centrales Eléctricas” Edicions UPC, 1993 · G- ZoppetiJúdez, “Centrales Hidroeléctricas”, G.Gili, S.A. , · S. Sabugal yF. Gómez., “Centrales Térmicas de Ciclo Combinado”, Díaz de Santos, 2006 · J.Grainger, W. Stevenson, Análisis de Sistemas de Potencia, McGraw Hill · E. Ras,Teoría de Líneas Eléctricas, Volúmenes I y II, Marcombo · Bollen, M.; Hassan, F. Integration ofdistributed generations in the power system, 2011, Wiley. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|