Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A9 |
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A14 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
| | A17.4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els cas clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema I. Procediments estàndard de protecció III |
Tipus d'aïllaments i mesures de protecció; camp estèril II. |
Tema II: Valoració de la persona III |
Valoració de la consciència; Monitorització i control del pacient crític. |
Tema III: Preparació i administració de medicació |
Administració i Càlcul de dosi II. Sedoanalgèsia |
Tema IV: Procediments clínics III |
Recollida de mostres, hemocultius
Preparació i control del pacient en les proves de diagnòstic (hemodinàmica ...)
Valoració i cura de ferides cròniques
Embenats II: fèrules de guix i teràpia de compressió
Canalització i cura de catèters centrals.
Cura de la via aerea
Suport vital avançat
Simulació d'un cas integrat i atenció multidisciplinària
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
34 |
55 |
89 |
Sessió Magistral |
|
5 |
0 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de validació |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Demostracions pràctiques, assaig i adquisició d’habilitats en les diferents tècniques i procediments relacionats amb la cura del pacient. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
Atenció personalitzada |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. En cas d'mergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
L'estudiant s'examinarà dels procediments treballats a l'assignatura. |
30% |
Proves de validació |
|
Avaluació prèvia a l'assistència de l'estudiant al taller.
S'avaluaran els continguts teòrics recomanats i penjats a moodle. Serà indispensable la realització de les proves de validació per poder assistir a les classes.
En cas de confinament, l'avaluació previa es farà de la mateixa manera |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva dels continguts treballats als laboratoris. |
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir totes les parts superades amb un cinc cadascuna (les dues proves objectives i les dues proves pràctiques). En segona convocatòria les proves de validació no son recuperables. Per tant, només es farà examen de la prova pràctica i prova objectiva tipus test. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats perla prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari AQUESTA ASSIGNATURA NO CONTEMPLA LA POSSIBILITAT DE FER AVALUACIÓ ÚNICA ALS ESTUDIANTS |
Bàsica |
Concepció Fuentes i Pumerola, Manual d'infermeria intensiva. Disponible en : Fuentes Pumarola, C. Sirvent, J. y Bonet Saris, A. (2013). Manual de enfermería intensiva. Documenta Universitaria. https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/, Documenta Universitària, Universitat de Girona 2013
Smith S F, Duell D J, Martin B C,, Técnicas de enfermería clínica. De las técnicas básica a las avanzadas, Pearson, Ultima versión disponible
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Cal preparar les classes prèviament a l'assistència.
A l'aula es primarà l'adquisició de les habilitats pràctiques.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|