Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb funcions d'una variable real
Comprendre el concepte d'equació diferencial
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb successions
Conèixer els conceptes teòrics de derivació i integració d'una funció real
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una variable real
Aplicar el concepte i les tècniques de resolució d'equacions diferencials ordinàries
Comprendre el concepte de successió
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Nombres, successions i funcions |
Nombres reals i successions.
Funcions reals de variable real: concepte, continuïtat i representació gràfica. |
Derivació i aplicacions |
Càlcul de derivades.
Fórmula de Taylor.
Càlcul d'extrems. |
Integració i aplicacions |
Càlcul de primitives.
Integral definida i aplicacions. |
Equacions diferencials |
Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
48 |
78 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
36 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Els estudiants que ho sol.licitin rebran indicacions personalitzades per part del professor per tal d'ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura |
descripción |
Atenció als alumnes durant les hores de consulta al despatx del professor. Resposta de dubtes mitjançant el moodle. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Dues proves parcials. |
50% + 50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. Rogawski, Cálculo, Ed. Reverté, 2012
S. Salas, G. Etgen, E. Hille, Calculus: una y varias variables, Ed. Reverté, 2002
Larson, R.E., Cálculo con geometría análítica,, McGraw Hill, 2006
Edwards, C.H., Penney, D.E., Cálculo con trascendentes tempranas, Pearson Education, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|